فرماندار شیراز: سلامت روانی جامعه در گرو امنیت اجتماعی و برخورداری از یک نظام ارزشی منسجم و عدالت‌محور است

شیراز (پانا) - فرماندار شیراز گفت: یکی از شرایط لازم برای سلامت روان در جامعه ایجاد امنیت اجتماعی، شغلی ، رفاهی و برخورداری از یک نظام ارزشی منسجم و منظم و عدالت‌محور است.

کد مطلب: ۸۳۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شیراز: سلامت روانی جامعه در گرو امنیت اجتماعی و برخورداری از یک نظام ارزشی منسجم و عدالت‌محور است

حیدر عالیشوندی در بازدید از پارک سلامت و روان شیراز گفت: آشنایی با این مرکز و فعالیت خیرخواهانه متولیان امر و به روز بودن آن در ارتباط با درمان و روان شناسی می تواند در کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری قبل از بحران موثر باشد.

وی ادامه داد: امروز نگاه دولت در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت از آنها در حوزه درمان و مسایل علمی و تحقیقاتی است و استفاده از تمام ظرفیتهای مردمی و خیرین و توانمندی سازمانهای مردم نهاد و مشارکت بخش خصوصی به کشور را در این برهه سخت کمک شایانی میکند و موجب سرافرازی نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی گفت: حرمت انسانی و تلاش در راستای حقوق شهروندی از اولویت های کاری مسئولان است و باید به مردان و زنانی که گرچه به سن پیری رسیده اند ولی کوله باری از تجربه را در طول زندگی آموخته اند به عنوان یک سرمایه اجتماعی در حل مشکلات امروز قدر دانست و با بهره گیری از این تجربیات از رفتن به بیراهه ها پرهیز کرد .

عالیشوندی گفت: هیچ کشوری بدون توجه به سرمایه های اجتماعی به توسعه پایدار دست نخواهد یافت .انواع مشکلات روانی و ناتوانی های سالمندان باعث شده که بیماری هایی چون ایست قلبی، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی، اختلالات روانی؛ افسردگی شدید و اضطراب از جمله مشکلات سالمندان و جامعه کنونی است.

او افزود: امروز با توجه به مشکلات عدیده معیشتی شهروندان آستانه تحمل افراد بسیار کم شده و با گذشت زمان نیز این بردباری کاهش پیدا کرده و می بایست برای جبران آن در یک محیط آرام توجه ویژه نمود.

پارک سلامت روان شیراز به همت دکتر بهمن حاجات نیا به عنوان اولین پارک سلامت در خاورمیانه و ایران، در زمینی به وسعت 23 هکتار و با پتانسیل و ظرفیت نگهداری 1700 نفر بیماردر ضلع شرقی ورودی دروازه قرآن با هزینه شخصی ایجاد شده است.

متولی پارک سلامت و روان شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 80 بیمار دراین پارک نگهداری می شود، افزود: یکی از مهمترین چالشهای پیش روی کشور بحث آسیب های اجتماعی است و با حمایت از چنین مراکزی می توان به کاهش آسیبهای اجتماعی در کلان شهر شیراز دست یافت .

بهمن حاجات نیا افزود: این مرکز با ورود به حوزه های تفریحی ، آموزشی ، درمانی و فرهنگی و فضای سبز مطلوب ازاواخر سال 95 تا کنون شروع بکار اجرایی کرده است. در این پارک 23 هکتاری مجموعه اداری، سالن همایش و سینما، سالن آمفی تئاتر، رستوران، کافه کتاب سلامت، مسیر پیاده راه سلامت ، پارک موزه روانشناسان دنیا، در زیر بنایی به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته شده و خدمات مطلوب به بیماران ارائه می دهد.

وی با اشاره به آمار تقریبی نرخ جمعیتی 22 الی 25 میلیون نفر سالمند در کشور، افزود: امروز کشور نیاز به تمهیدات لازم و وجود زیر ساختهای مرتبط برای ارائه خدمات به سالمندان هستند و این مرکز با استفاده از یک هارمونی خاص و ایجاد یک سیمای منظر متناسب به دنبال اثر بخشی بیشتر درمان سالمندان و بیماران است که این نقطه قوت و تفاوت ساختاری این پارک سلامت است .

این بازدید با حضور آقایان بهمن حاجات نیا، آزرمی رئیس بهزبستی شیراز ، جورکش مدیر روابط عمومی فرمانداری ، آفرینی رئیس مرکز آسیبهای اجتماعی و تنی چند از اساتید هیات علمی جلسه هم اندیشی در این مرکز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار