35 درخواست اختراع از سوی اعضای هیئت علمی علوم پزشکی ایران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طی دو سال اخیر از سوی 35 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درخواست ثبت اختراع داشته‌ایم.

کد مطلب: ۵۹۶۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ سید علی جواد موسوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: در پژوهش از نظر تعداد مقالات رتبه 4 کشوری و از نظر کیفیت تولیدات علمی نیز رتبه 4 را بدست آورده‌ایم آن هم در شرایطی که دانشگاه دوره ادغام و مستقل شدن را تجربه کرد.

وی با اشاره به اینکه به همت تعداد چشم گیری از اعضای هیئت علمی این دانشگاه، موفق به ایجاد دفتر ثبت اختراعات شده‌ایم، افزود: طی دو سال اخیر از سوی بالغ بر 35 عضو هیئت علمی درخواست ثبت اختراع داشته‌ایم که در این میان، موفق به اخذ مجوز نخستین پارک فناوری سلامت از وزارت علوم شده‌ایم .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: پس از دو سال پیگیری مداوم، وزارت اقتصاد زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در ملارد برای ساخت پارک فناوری سلامت با ثبت رسمی اختصاص داده و در ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین در خصوص سایر برنامه های کلیدی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اخذ مجوز برای راه‌اندازی نخستین مرکز رشد این دانشگاه خبر داد و افزود:هم‌اکنون در مرحله خرید ساختمان قرار گرفته‌ایم تا شرکت‌های دانش بنیان در آنجا مستقر شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران با بیان اینکه در کل دنیا هزاران تحقیق محصول محور در طی سالهای متمادی انجام می‌گیرد، ادامه داد: بالِغ بر 3 الی 4 تحقیق این دانشگاه به محصول رسیده که دستاورد جدیدی در صندلی راننده، دستگاه بازیابی حس بویایی، ساخت دستگاه بویایی سنجی پیشرفته از جمله این محصولات است.

موسوی اظهار داشت: تولید علم دیگر به تنهایی کفایت نمی‌کند و تولید ثبت محصولاتی که علاوه بر پیشرفت علم پزشکی، چرخه اقتصادی قابل توجهی را هم با خود به همراه آورد کار ساده ای نبوده و در مدت کوتاه میسر نمی‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار