مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد؛

رقابت ۲۸۰ دانش‌آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر

سنندج (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از برگزاری دوازدهمین مرحله استانی «طرح ملی دادرس» با حضور ۲۸۰ دانش‌آموز به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۲۸۰ دانش‌آموز کردستانی در مسابقات دادرس هلال‌احمر

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان؛ پیام جلالی اظهار کرد: دادرس، مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را هر ساله با هدف خودامدادی، دِگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی افزود: 10 تیم منتخب از پسران و 10 تیم از دختران کانون‌های دانش‌آموزی استان در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

جلالی ادامه داد: طی آموزش‌های دادرس در مدارس مجری طرح و برگزاری آزمون کتبی، دانش‌آموزان در قالب تیم‌های ۱۴ نفره به تفکیک جنسیتی دختران و پسران، آموزش‌های مربوط به این طرح شامل مباحث امداد و کمک‌های اولیه (احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدم، اسکان اضطراری، پانسمان و بانداژ، پناهگیری و خروج ایمن) را به منظور کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه این مسابقات در 3 مرحله درون‌مدرسه‌ای، ناحیه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این مسابقات از هر شهرستان، یک تیم از پسران و یک تیم از دختران به مسابقات استانی راه یافته و در پایان رقابت‌ها نیز تیم پسران از شهرستان بیجار و تیم دختران از شهرستان سقز به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار