با حضور معاون پرورشی و فرهنگی استان؛

آیین اختتامیه المپیاد دادرس جنوب استان برگزار شد

ارومیه (پانا) - المپیاد دادرس دانش آموزان جنوب استان با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه المپیاد دادرس جنوب استان برگزار شد

آیین اختتامیه المپیاد دادرس دانش آموزان جنوب استان با معرفی تیم های برتر و با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان در شهرستان مهاباد برگزار شد.

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم تربیت اجتماعی دانش آموزان و ترویج فرهنگ همکاری و کمک در بین آنان را از اهداف این طرح برشمرد و افزود: این برنامه تمرین با هم بودن و کنار هم بودن است که در کنار آن به آموزش های امدادی نیز می پردازد .

وی با اشاره به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، وظیفه مدارس امروز را نه فقط کوبیدن بر طبل آموزش بلکه تربیت اجتماعی انسان و آموزش مهارت های مورد نیاز برای زندگی در اجتماع دانست.

قاسمی گفت: دانش آموزان در طرح دادرس مهارت های رفتار و واکنش در شرایط سخت را آموزش می بینند و در این دوره های آموزشی دانش آموزان مهارت های امدادی را فرا گرفته تا در هنگام وقوع حادثه به خود و دیگران کمک کنند.

در ادامه آذر نیوتور معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ضمن تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: آموزش های طرح دادرس با آغاز سال تحصیلی در مهرماه و درهشت آیتم شروع شده که در بهمن ماه مسابقات مرحله شهرستانی برگزار شده و منتخبین شهرستانی پس از پایان امتحانات خرداد به مرحله استانی اعزام می شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 550 نفر در قالب 36 تیم از سراسر استان در دو شهر مهاباد و چایپاره به رقابت پرداختند که تیم های اول دختران و پسران 29 تیرماه سال جاری به مسابقات کشوری که در تهران برگزار می شود، اعزام می شوند.

گفتنی است ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و احیای قلبی- ریوی، خونریزی- پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفای حریق، حمل مصدوم و آزمون کتبی، بخش های مختلف این المپیاد است که طی آموزش ۸ساعته توسط مربیان طرح دادرس به دانش آموزان ارائه شده است.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تیم های برتر ارومیه، نقده و مهاباد که موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار