امیر سیاری:

ارتقای توان رزمی کشور، نیازمند همکاری‌ نیروهای مسلح و نخبگان است

تهران (پانا) - معاون هماهنگ کننده ارتش گفت امروز حل مشکلات فنی مهندسی و تاکتیکی، ارتقای بازدارندگی و توان رزمی، نیازمند همکاری‌های رو به رشد میان نیروهای مسلح و جریانات نخبگانی دانشگاهی است.

کد مطلب: ۱۴۷۵۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای توان رزمی کشور، نیازمند همکاری‌ نیروهای مسلح و نخبگان است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آیین اختتامیه بیست و سومین دوره جامعه‌پذیری نخبگان وظیفه کشوری که در مرکز آموزشی ۰۱ شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) و نیز فرارسیدن سالروز پیروزی غرورآفرین نیروهای مسلح کشور در عملیات بیت‌المقدس، گفت: پیروزی در عملیات‌های غرورآفرین و درخشانی نظیر عملیات بیت‌المقدس جز با ازخودگذشتگی، ایثار و پیشگامی سربازان نخبه در عرصه‌های مختلف آفندی و پدافندی امکان‌پذیر نبوده و تمامیت ارضی کشور، مرهون دلاورمردی‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: آماده‌سازی و فراهم کردن شرایط برای انجام عملیات بیت‌المقدس به فاصله یک ماه پس از اتمام عملیات موفق و عزت‌بخش فتح‌المبین، وحدت و انسجام میان تمامی نیروهای مسلح و نهایتاً به رخ کشیدن قدرت جمهوری اسلامی در اجرا و پیاده‌سازی تاکتیک‌های متعدد عملیاتی، از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات بیت‌المقدس بودند.

معاون هماهنگ‌کننده و رییس ستاد ارتش ادامه داد: همین ویژگی‌های کم‌نظیر سبب شدند تا نزدیک به شش هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور از دست دشمنان بعثی آزاد شده و بیش از ۱۶ هزار کشته و ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفته شد.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم عملیات بیت المقدس تصریح کرد: آزادسازی شهر خرمشهر و اثبات توانمندی‌های داخلی کشور به تمام جهان و نهایتاً وحدت کلمه و انسجام میان تمامی نیروهای مسلح و آحاد مردم، فارغ از تمامی تفاوت‌ها، از جمله دستاوردهای این عملیات بزرگ بودند که به بازپس‌گیری مناطق اشغال شده و تحکیم عزت و افتخار کشور منتهی شدند.

رئیس ستاد ارتش در ادامه با اشاره به نقش سربازان، به ویژه سربازان نخبه در کسب پیروزی‌های دوران دفاع مقدس تأکید کرد: مهم‌ترین سرمایه هر نهاد و سازمانی، نیروهای انسانی آن هستند؛ چرا که به رشد، توسعه و بالندگی آن نهاد و سازمان کمک کرده و در ارتقای توانایی و جایگاه کشور نیز اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه سربازان نخبه، با کسب انگیزه‌های مضاعف، مهارت‌های کاربردی و گام نهادن در مسیر علم‌اندوزی، در خط مقدم توسعه پایدار کشور قرار دارند، عنوان کرد: ایجاد اقتدار همه‌جانبه، جهش علمی و فناورانه کشور و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جز با تلاش و همت دوچندان آنان میسر نمی‌شود.

امیر دریادار سیاری با تعریف بازدارندگی به عنوان میزانی از قدرت که موجب ممانعت دشمنان از تعدی به کشور و منافع آن بشود، تصریح کرد: هر اندازه که میزان دانش و اندوخته علمی سربازان بیشتر باشد، به توان ساخت و طراحی تجهیزات و نیز بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز و کارآمد کشور افزوده شده و نیروهای مسلح کشور از توانایی روزافزونی در دفاع از کشور و منافع آن نائل می‌شوند.

وی تأکید کرد: نظیر آنچه که پیش‌تر توسط سربازان و نوابغ نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس برای عبور از تنگناهای لجستیکی و تجهیزاتی در سامانه‌های پدافندی و هوایی یا ادوات مورد نیاز در نیروی زمینی و دریایی رخ داد، امروز نیز حل مشکلات فنی مهندسی و تاکتیکی، ارتقای بازدارندگی و توان رزمی، نیازمند همکاری‌های رو به رشد میان نیروهای مسلح و جریانات نخبگانی دانشگاهی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر و استفاده از تجهیزات و ادوات کارآمد و گام برداشتن در مسیر دستیابی به تولید و بومی‌سازی فناوری‌های نظامی مدرن را از جمله راهبردهای نیروهای مسلح کشور دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از تمامیت ارضی کشور، توجه به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های والای آن و نهایتاً پاسداری از حریم ایران اسلامی، نیازمند بهره‌گیری از هوش، تجربه، توان عملیاتی و اجرایی سربازان نخبه است.

در پایان این آیین، از تعدادی از سربازان نخبه‌ی مرکز آموزش ۰۱ شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش، تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار