در سفری یک‌روزه انجام شد؛

بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از چند مجموعه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی در شیراز

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت کتابخانه دانش‌آموزی شیراز از معدود کتابخانه‌های بزرگ کشور است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و به ارتقای سطح دانش و تحقق ساحت علمی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از چند مجموعه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی در شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در سفری یک‌روزه به شیراز که با هدف حضور در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان صورت گرفت از چند مجموعه فرهنگی، علمی و تربیتی دانش‌آموزی بازدید کرد.

اولین محل بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اردوگاه فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی شهید دستغیب شیراز بود.

بازدید از مسابقات قرآن دانش‌آموزان سمپاد استان در دبیرستان فرزانگان ۲ ناحیه یک شیراز، دومین برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی در شهر شیراز بود.

این مسابقات با حضور بیش از ۹۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در رشته‌های آوایی، حفظ عمومی، حفظ ویژه و قرائت و در راستای کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان در حال برگزاری است.

حضور در بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی جنوب کشور و بازدید از بخش‌های مختلف آن، سومین برنامه معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در شهر شیراز بود.

این کتابخانه با بیش از ۴ هزار مترمربع دارای ۱۳۷ هزار جلد کتاب است که روزانه میزبان دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان بسیاری از نقاط مختلف فارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید اظهار کرد: کتابخانه سازمان دانش‌آموزی شیراز از معدود کتابخانه‌هایی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و به ارتقای سطح دانش و تحقق ساحت علمی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه جاذبه گردشگری فراوان استان، تلاش داریم شیراز را مرکز دید و بازدید دانش‌آموزان کشور قرار دهیم.

 چهارمین برنامه پورثانی، بازدید از کانون فرهنگی و تربیتی حضرت زینب(س) ناحیه 3 شیراز، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و تربیتی قطب پنج کشوری بود که در این برنامه، بخش‌های مختلف کتابخانه از جمله اتاق قصه، کارگاه خیاطی، سایت رایانه، سالن آمفی‌تئاتر، نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش‌آموزان و... مورد بازدید قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی در ادامه با حضور در مرکز مشاوره تربیتی دانش‌آموزی آموزش و پرورش فارس در خصوص تجهیز این مرکز و همچنین ارتقای خط تلفن ملی نماد ۱۹۷۰ دستوراتی صادر کرد.

پورثانی همچنین با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ضمن حضور در مزار شهید گمنام دانش‌آموز مدفون در این اداره کل و ادای احترام به مقام والای شهیدان در جلسه‌ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس شرکت کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، قرار است در آخرین برنامه خود در شیراز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان شرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار