۴ درصد از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به مازندران به شهرستان گلوگاه اختصاص یافت

گلوگاه (پانا) - نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان گلوگاه از اختصاص ۴ درصد از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به مازندران به شهرستان گلوگاه که قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان است اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
۴ درصد از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به مازندران به شهرستان گلوگاه اختصاص یافت

غلامرضا شریعتی اندراتی در ابتدای سخنان خود با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به مازندران عنوان کرد:«از قریب به ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار که رئیس جمهور به استان مازندران اختصاص دادند، ۱۰/۵ درصد آن متعلق به شرق مازندران است.»

شریعتی گفت:«قرار است به اتفاق استاندار مازندران و در نهاد ریاست جمهوری ریز پروژه ها را به شهرستان بدهیم؛ این عدد شاید معادل بودجه شهرستان های درجه دو استان همانند چالوس و قائمشهر است.»

وی بیان کرد:«این میزان اعتبار به سبب محرومیت هایی که منطقه و شهرستان دارد اختصاص داده شده که نسبت به سایر شهرستان ها که بیشتر از ما یا تقریباً دو برابر ما جمعیت دارند، است.»

ام المشکلات منطقه شرق مازندران اشتغال و بیکاری است

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس بیان کرد:«ام المشکلات منطقه شرق مازندران اشتغال و بیکاری است؛ من نامه ای به رییس جمهور نوشتم و پیشنهاد دادم که اساس ارزیابی همه مدیران در سطوح اجرایی را بر پایه عملکرد آنان در ایجاد اشتغال صورت دهید.»

شریعتی گفت:«اگر معضل اشتغال را حل کنیم هر فردی که توانایی مالی داشته باشد، این امکان را در مسیر خدمت به دیگران قرار می‌دهد. این امکان باید برای همه وجود داشته باشد‌، بنابراین باید تلاش کنیم این معضل را حل کنیم‌.»

وی افزود:«متأسفانه شهرستان گلوگاه در میان سایر شهرستان های استان، از نرخ بالای بیکاری رنج می برد. من فکر می‌کنم یکی از مسائل اساسی که همه مدیران قبلاً با آن دست به گریبان بودند موضوع موانع بر سر کسب و کار باشد.»

وی گفت:«سال گذشته مجلس این موانع را برداشت. اصلا من فکر می کنم نیاز به قانون مجلس نیست؛ کافی است فرمایشات رهبری را در برابر خود قرار دهیم. به نظر من بیانات ایشان در زمینه اقتصاد و اشتغال آن قدر روشن و روان است که همانند کتابی قطور شده است.»

مجلس در تحقق شعارهای رهبری، پیشگام است

غلامرضا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:«رهبر انقلاب امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیدند. من مسئول اگر در پایان سال از خودم سوال کنم از سوی دفتر رهبری ابلاغی درباره گزارش از اقدامات در تحقق شعار سال برسد، جدای از وظایفی که داشتم، خود نیز اقداماتی را انجام دادم.»

وی افزود:«اگر خودمان را مخاطب فرمایشات ایشان دانستیم دست پر به محضر ایشان می‌رویم، نه این که بگوییم این شعار مربوط به ادارات و دستگاه های خاصی هستند؛ مجلس پیشاپیش خود را مخاطب فرمایشات رهبری می‌داند.»

وی بیان کرد:«در سالی که گذشت ما قوانین مرتبط با دانش‌بنیان را تصویب کردیم و این قانون را در اختیار دستگاه‌های اجرایی و مخاطبان آنها قرار دادیم.»

شریعتی در ادامه گفت:«امسال که رهبری شعار سال را تعیین کردند دیگر ما منتظر تصویب قوانین نباشیم. در سال گذشته که رهبر درباره مانع زدایی گفتند مجلس قانون تسهیل فضای کسب و کار را که بعد از انقلاب در ساختار اداری کشور نمونه نداشته است تصویب کرد.»

بناست مشکل آب شرب کل شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ حل شود

نماینده مردم شرق مازندران در خصوص مشکل آب شرب مردم گلوگاه بیان کرد:«بناست با همکاری دولت و مجلس تا پایان ۱۴۰۲ معضل آب شرب با اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی به طور کامل حل شود. این قرارگاه پس از انحلال جهاد سازندگی در مجلس شکل گرفت و ردیف های اعتباری آن مستقیماً در مجلس آورده می شود.»

غلامرضا شریعتی گفت:«مجلس امسال بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان در این بخش پول گذاشت، ما از شما و دستگاه های اجرایی انتظار داریم از مدیران بالادست مطالبه کنید تا حق شهرستان داده شود. سیاست کلی مجلس رفع محرومیت آب شرب از شهرها و روستاها به ویژه مناطق محروم است.»

تکمیل محور ترانزیتی گلوگاه به دامغان شتاب می گیرد

شریعتی در خصوص بهبود وضعیت راه ها گفت:«این از سیاست های راهبردی مجلس است، برای این موضوع ما پول گذاشتیم. امسال بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان قیر در اختیار دستگاه هایی همانند شهرداری ها، راه های روستایی و بنیاد مسکن قرار گرفت که سهم استان نیز مشخص است.»

وی ادامه داد:«این را شما باید از مدیران دستگاه ها بخواهید؛ ما در این منطقه خیلی مشکل راه نداریم، فقط یک محور اساسی ما از آغوزدره تا بارکلا نیاز به روکش های جاده ای دارد که منابع آن را ما در بودجه دیدیم. به ویژه در بحث قیر از ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ما دولت را مکلف کردیم این قیر در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد. به نسبت همه بودجه هایی که ما در بودجه گذاشتیم این را برای دولت مکلف کردیم تا کارهای عمرانی آنها معطل نباشد.»

این نماینده مجلس افزود:«در زمینه محور گلوگاه به دامغان، به عنوان یک محور ترانزیتی استاندار مازندران بیان کرد در اسرع وقت از این محور بازدید کند.»

شریعتی گفت:«این محور می تواند برای پیشرفت و توسعه گلوگاه، یک کار مهم باشد. با وجود آنکه در دیگر محورهای استان قرار بود این راه کریدوری تعریف شود، همین مسیر مصوب شد و مورد عنایت دولت قرار گرفت. ما امسال پول خوبی برایش گذاشتیم منتها عملیاتی کردن این پول و پیگیری آن بر عهده فرماندار و عزیزان در حوزه راه است.»

غلامرضا شریعتی در خصوص سدگلورد نیز گفت:«اقدامات اساسی برای نصب پل این سد در حال انجام شدن است و امید داریم تا پایان تابستان این اتفاق بیافتد. ما برای انتقال آب سد گلورد تا منتها الیه حوزه انتخابی، امسال در سفرهای رئیس جمهور فارغ از بدنه و پل سد، ۳۰۰ میلیارد تومان پول گذاشتیم.»

وی افزود: «این پروژه نیز باید پیگیری شود چون عمده کارهای شبکه در شهرستان نکا انجام شده، شاید بیش از ۷۰ درصد در شهرستان بهشهر و مابقی نیز به شهرستان گلوگاه برمی‌گردد.»

وی ادامه داد:«الزاماً برای شهرستان گلوگاه اگر در بحث کشاورزی بخواهیم کمک کنیم باید آب مطمئن گلورد را اختصاص دهیم، با این وضعیت، روان آب‌ها هم در اختیار تالاب‌ها قرار می‌گیرد و مشکل حقابه تالاب ها و خشکسالی آن ها نیز حل خواهد شد.»

وی در پایان سخنان خود گفت:«در بحث اشتغالزایی امسال رقمی قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کردیم. مجلس امسال برای تمرکز زدایی از توسعه کشور صندوقی را تحت عنوان صندوق پیشرفت و آبادانی هر استان، مصوب کرد. خود دولت در بدو امر ۳ هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص داد و منبع دومین صندوق، فروش اموال مازاد دولت در شهرستان ها و استان هاست که به این صندوق واریز می شود»

خبرنگار: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار