رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

اولویت‌گذاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارتقای سرانه آموزشی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت ارتقای سرانه آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت کاری این سازمان نوسازی است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌گذاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارتقای سرانه آموزشی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ با حضور حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس این سازمان، مدرسه ۱۲ کلاسه رسالت چابهار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح این مدرسه گفت: ارتقای سرانه آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت کاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

وی ادامه داد: در یک برنامه 2 ساله که سند توسعه آن بر فایق آمدن بر چالش‌ها و کمبودها است، می‌توانیم خود را به استانداردها نزدیک کنیم اما برای رسیدن به استاندارد صددرصد نیازهای خیلی زیادی داریم که گام اول برنامه اجرایی آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تغییرات جمعیتی و حاشیه‌نشینی در شهرستان چابهار گفت: روند افزایش ورود جمعیتی در چابهار با توجه به اقتصادی بودن این منطقه بسیار زیاد بوده و در خیلی از مناطق با کمبود زمین برای ساخت مدرسه مواجه هستیم که حل این مشکل در گرو خرد جمعی تمامی مسولین چابهار است.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: هر مدرسه باید کانون توسعه و پیشرفت محله باشد و در فصل تابستان بتوان از ظرفیت مدارس برای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، آموزش خانواده و ورزش استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۱۳ مدرسه در قالب ۲۱۳۱ کلاس در استان سیستان‌وبلوچستان در حال ساخت است که نشان از عزم جدی دولت بر توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در این مناطق است.

میثم لکزایی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان‌وبلوچستان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردار در تامین فضاهای آموزشی تشکر کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۰ کلاس درس آماده و تحویل دانش‌آموزان شده و هدفگذاری ما در شش ماهه اول سال ۱۷۰ کلاس درس است.

مدرسه ۱۲ کلاسه رسالت چابهار با زیربنای آموزشی ۱۶۰۶ مترمربع دارای فضاهای ساختمان آموزشی، نمازخانه، سرویس و سرایداری از محل اعتبارات ملی احداث و تحویل آموزش و پرورش منطقه شده است.

همچنین حمیدرضا خان‌محمدی که به جنوب استان سیستان‌وبلوچستان سفر کرده بود با حضور در شهرستان دشتیاری از پروژه احداث مجتمع شبانه‌روزی ۱۲ کلاسه روستای پیرسهراب این شهرستان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان ساخت این پروژه قرار گرفت.

این پروژه آموزشی با زیربنای ۴۴۰۰ مترمربع و با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، موسسه دست‌یاری به دشتیاری و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در حال احداث است.

افتتاح یکی از بزرگترین پروژه‌های آموزشی خیّری کشور در نیشابور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۹ درصد از مدارس فرسوده کشور باقی مانده که باید بازسازی شود.

مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی وکیلی با حضور حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افتتاح شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آیین افتتاح این مجتمع که در سالن فرهنگی - تربیتی سردار شهید نورعلی شوشتری نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: فاز اول این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های آموزشی کشور با مشارکت خیّر نیک‌اندیش، عبدالرضا وکیلی ساخته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: فرزندان آقای وکیلی در 100 مدرسه تکثیر شدند و علم و دانش می‌آموزند همانطور که ایشان گفتند «توانا بود هر که دانا بود» و اساس همه مشکلات و راهبردی‌ترین راه حل آن در احداث مدرسه است. در همه این سال‌ها سعی شده سازمان نوسازی در کنار خیرین باشد و اینک با کمال افتخار عرض می‌کنم مرام آقای وکیلی برگرفته از اهل بیت(ع) است و نگاه خیرین مدرسه‌ساز، نگاه اهل بیتی(ع) است و واقعا کاری که ایشان انجام می‌دهد مایه افتخار است.

خان‌محمدی گفت: بازسازی مدارس، یک نیاز است و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و مشارکت خیرین محترم مدارس تخریبی ما که در سال‌های 82 و 83 ،65 درصد بودند و نیاز به بازسازی داشتند به 19 درصد در حال حاضر رسیده‌اند. اگر چه این عدد هم زیاد است اما نشان می‌دهد که حرکت بزرگی در سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه که علیه ما بوده، انجام شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تفاوت مدارس خیرساز با مدارس دیگر را درس گذشت، ایثار، مناعت طبع و توجه به دیگران در کنار دروس آموزشی دانست و گفت: قدردان زحمات آقای وکیلی با 100 مدرسه و 570 کلاس درس هستیم، پایگاه‌هایی که با جهل و نادانی مبارزه می‌کنند و بزرگان اینگونه هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارسی که مهندس وکیلی ساخته‌اند، الگوی همه آدم‌ها است چرا که با معرفت کار کردند و مدارس ایشان که دانش‌آموزان در آن درس می‌خوانند با معرفت امام رضایی خواهند بود و می‌دانیم پایه‌های علم و آگاهی هر چه بیشتر شود، ریشه بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و هر هنرستان که احداث می‌شود مبارزه با بیکاری است. اولویت ما همواره مدرسه‌سازی است و شاید چیزی واجب‌تر از مدرسه‌سازی نباشد چرا که نسل آینده ما ایران قوی را خواهند ساخت.

وکیلی، خیر مدرسه‌ساز نیز در این جلسه به ارائه نکاتی در خصوص هنرستان دخترانه وکیلی 99 و سالن ورزشی اختصاصی این مجموعه برای رشته تربیت‌بدنی دختران پرداخت و ابراز امیدواری کرد بتواند تا اول مهرماه 22 مدرسه را تخریب و بازسازی کند.

عبدالرضا وکیلی در سال 98 در آیین افتتاح هشتادمین مدرسه، وعده ساخت 100 مدرسه داد که امروز جشن صدمین مدرسه را برگزار کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شهرستان زبرخان نیشابور از مراحل پایانی ساخت دارالفنون در این شهر بازدید کرد. این دارالفنون با زیربنای 2874 مترمربع با 18 کلاس درس در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

خان‌محمدی در ابتدای سفر خود به نیشابور از کارخانه تولید بلوک سبک پرین بازدید کرد.

همچنین رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سومین سفر خود به استان خراسان رضوی از استخر در حال احداث در یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد بازدید کرد.

این استخر با زیربنای 1550 مترمربع ساختمان اصلی و 250 مترمربع زیربنای موتورخانه در ناحیه 5 شهرستان مشهد واقع شده است.

لازم به ذکر است این استخر و 5 استخر دیگر در نواحی یک، 6، تبادکان، شهرستان قوچان و شهر کاخک گناباد در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

بازدید از مدرسه در حال توسعه 3 کلاسه شهید نصرآبادی نیشابور با زیربنای 200 مترمربع که به طور آزمایشی برای اولین بار در استان خراسان با بهره‌مندی از مصالح نوین و صنعتی‌سازی شده در حال احداث است از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار