آغاز تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان محروم از تحصیل استان سیستان‌وبلوچستان

تهران (پانا) - طرح احسان دانش به منظور تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان مناطق کمترتوسعه‌یافته با همکاری مشترک سازمان نوسازی مدارس کشور و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از استان سیستان‌وبلوچستان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان محروم از تحصیل استان سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم آغاز به کار مرحله اول طرح احسان دانش که در محل دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع عدالت تربیتی و تاکید مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی بر اجرای آن تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در کنار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، تلاش می‌کند با همراه کردن دستگاه‌ها و گروه‌های مرتبط و همسو گام‌های ارزشمندی در راستای آموزش و تربیت دانش‌آموزان در مناطق کمترتوسعه‌یافته بردارد.

حمیدرضا خان‌محمدی افزود: این طرح از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده ولی هدفگذاری با همه مناطق به خصوص مناطق مرزی و کم‌برخودار است.

وی تصریح کرد: شروع این کار با مدارس ابتدایی بوده که پایه‌ای هستند و همچنین این طرح، نظارتی بر پایه دوازدهم دارد که مرحله ورود به دانشگاه است و به افزایش کیفیت اشاره دارد و تا حدودی مسئله کمبود معلم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در کلاس‌های چندپایه معلمان ضمن کسب تجربه از پایه‌های مختلف، فرصتی را برای معلمان فراهم آورده که یک کلاس را به چند گروه تقسیم کرده که گروهی به صورت حضوری و گروه‌های دیگر به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ خان‌محمدی در پایان به داشتن روحیه هدفمند جهادی همراه با نگاه به آینده تاکید کرد و گفت: ایران سربلند ما از مواهب خدادادی فراوانی بهره‌مند است و ما بایستی از تمامی این فرصت‌های بالقوه استفاده کرده و به نحو احسن فرصت‌ها را در جهت محرومیت‌زدایی و رفع موانع تحصیل آینده‌سازان این مرز و بوم کنیم تا شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه چتر عدالت آموزشی و تربیتی در سراسر خاک پرافتخار میهمن عزیزمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار