رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

هر کلاس درس، مکانی برای کسب معرفت و روشنایی‌بخشی در مکتب امام حسین(ع) است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، هر کلاس درس را خیمه امام حسین(ع) و جایی برای کسب معرفت و روشنایی‌بخشی در مکتب امام حسین(ع) دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۰۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هر کلاس درس، مکانی برای کسب معرفت و روشنایی‌بخشی در مکتب امام حسین(ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ جلسه مدیران کل نوسازی مدارس استان‌ها با حمیدرضا خان‌محمدی (معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

خان‌محمدی در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها به حدیثی از امام حسین(ع) اشاره کرد که می‌فرماید: «نیازمندی‌های مردم که به شما مراجعه می‌کنند از نعمت‌های الهی است، مبادا با رنجاندن مراجعان، کفران نعمت کنید که این وظیفه خدمت‌رسانی به دیگران محول خواهد شد.» و سپس گفت: این حدیث بیانگر اهمیت مسئولیت در خدمت‌رسانی به مردم و در واقع توفیق الهی است که باید به بهترین نحو انجام داد.

وی به وجود 2 رویکرد مادی‌گرایانه و رویکرد معرفتی و اهل بیتی(ع) در زندگی روزمره و فضای کاری اشاره کرد و گفت: در نخستین جلسه بعد از مسئولیت سازمان که با مدیران کل داشتیم به اهمیت رویکرد معرفتی حضرت امام(ره) در کار و وظیفه‌ای که بر عهده داریم، ارجاع دادم و بر آن تاکید کردم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: این تغییر نگاه که مسئولیت ما سوای موضوع قانون و برنامه و دستورالعمل، یک جریان کاملا اعتقادی است را باید در همه حوزه‌های کاری در ذهن و نظر خود داشته باشیم. جایی که فرمان ولی صادر شده است، منتظر بخشنامه نمانیم. باید بدانیم پیام امام حسین(ع) به ما چه بوده است و مسیری که می‌رویم بر محور قیامی باشد که نگاه به هدایت بشریت داشت. در این جریان که از عاشورا شروع می‌شود و از دوران امام سجاد(ع) تا امروز و راهپیمایی عظیم اربعین با فراز و فرودهایی ادامه یافته است، خود را در حلقه شکل‌گیری و شکل‌دهی به جریان ظهور بدانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر نگاهمان اینگونه باشد کار ما به ثمر می‌رسد، نگاه اهل بیتی و معرفتی تمایز ایجاد می‌کند. وقتی می‌گوییم ۱۰۴ هزار کلاس درس نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی داریم، مساله مردم و مراجعه‌کنندگان و در واقع نعمت است که مطمئنا آن را حل می‌کنیم و این نظر الهی است که انگیزه و تلاش را بیشتر می‌کند تا به اوج کار برسیم. نمونه این نگاه را در سردار شهید سلیمانی می‌بینیم که رشد و بلوغ معرفتی ایشان به برکت امام و انقلاب و حضرت آقا است.

خان‌محمدی گفت: نباید توقف کنیم. امام حسین‌(ع) برای ماموریت و تکلیف بزرگتر که اصلاح هدایت برای امر به معروف و نهی از منکر بود، حج واجب را ناتمام رها کرد. مواجهه ما با جریانی که به عنوان ماموریت میدانی ما در این ساختار وجود دارد باید با این ادبیات باشد. کار برای رضای خدا که در این صورت درب‌ها یکی یکی باز می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: دل خود را خالص کنید به نیت اینکه فضاهایی را می‌سازیم که درس آن مکتب امام حسین(ع) است. هر کلاس درس، خیمه امام حسین(ع) و جایی برای کسب معرفت و روشنایی‌بخشی در مکتب امام حسین(ع) است. کاسه‌مان را پُر از معرفت کنیم و این روزها توشه برداریم و این تبیین خدمات سازمان به مردم است.

وی همچنین با ابراز نگرانی در خصوص جذب اعتبارات استان‌ها بیان داشت: درصد جذب نگران‌کننده است. در این ایام که روزشمار پایان فرصت جذب اعتبارات است مدیران به طور جدی پیگیری کنند که ارزیابی هفتگی خواهیم داشت و استان‌هایی که حجم اعتبار مانده در حساب دارند، صریح و سریع این موضوع را با مدیریت بهینه تخصیص دهند که توزیع اعتبارات مبتنی بر این قضیه باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص برخی فعالیت‌های مورد انتظار تا آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: شاخص کار ما مدیریت پروژه‌ به روز است. مدیران پروژه‌های آماده تحویل مهرماه را با رصد میدانی به طور مرتب پیگیری کنند. همچنین کاروان‌های توزیع تجهیزات در استان‌ها راه‌اندازی شود و در خصوص شروع پروژه‌های جدید، وسواس و دقت لازم را داشته باشند.

در این جلسه معاونان سازمان نوسازی مدارس کشور نیز به بیان نکات اجرایی حوزه مسئولیت خود پرداختند.

مکتب حسینی، مکتب تحول‌خواهی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر مکتب ما مکتب حسینی باشد باید تحول‌خواه باشیم، از قلت یاران نترسیم و در مسیر حق استقامت و اقتدار داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تمام وقایع قیام امام حسین(ع) از ترک حج واجب تا محفوظ ماندن امام سجاد(ع) از شعائر الله است. اگر مکتب ما مکتب حسینی باشد باید تحول‌خواه باشیم، از قلت یاران نترسیم و در مسیر حق، استقامت و اقتدار داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت کسب معرفت اهل بیت(ع) و توجه به آن در کار و زندگی بیان داشت: در فضاهای آموزشی و تربیتی که شما همکاران پرتلاش در شهرها و روستاهای این کشور می‌سازید، درس عاشورا و مکتب اهل بیت(ع) داده می‌شود. باید خدا را شاکر باشیم که همه‌ به شکلی در مکتبی که مکتب خدمت و معرفت دینی است نقش دارند.

خان‌محمدی با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان برای کمرنگ کردن اعتقادات مردم و مناسک مذهبی گفت: مراقب باشیم در نبرد سنگینی قرار داریم. بی‌طرفی، ایستادن در سپاه دشمن است. با همه هجمه‌ها روزبه‌روز شاهد شعله‌ورتر شدن عشق به امام حسین(ع) در بین نسل امروز هستیم، وضعیت را تاریک نبینیم که اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید مکتب امام حسین(ع) را در سازمان نوسازی به عنوان یک الگوی عملی قرار دهیم، افزود: دغدغه ما این است که تا مهرماه 10 هزار کلاس درس استاندارد و ایمن را به دانش‌آموزان هدیه دهیم تا سیره و سنت مکتب اهل بیت(ع) را بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار