رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد:

توسعه نهضت مدرسه‌سازی با رویکرد تقویت هویت برآمده از معارف انسان‌ساز قرآن کریم

تحویل بیش از۱۵ هزار کلاس درس در طول ۹ ماه، اقتدارآفرینی حاصل از تربیت قرآنی متخصصان جوان ایرانی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم، بر توسعه نهضت مدرسه‌سازی با رویکرد تقویت هویت برآمده از معارف انسان‌ساز و رهنمودهای ارزشمند قرآن کریم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه نهضت مدرسه‌سازی با رویکرد تقویت هویت برآمده از معارف انسان‌ساز قرآن کریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در جلسه ستاد هماهنگی تحویل همزمان 10 هزار کلاس درس در 6 ماهه اول سال 102 بر توسعه نهضت مدرسه‌سازی با رویکرد تقویت هویت برآمده از معارف انسان‌ساز قرآن کریم تاکید کرد و اظهار داشت: تحویل بیش از 15 هزار کلاس درس در طول 9 ماه، مصداق بارزی از اقتدارآفرینی حاصل از تربیت قرآنی متخصصان جوان ایرانی است.

وی ضمن تشکر از مجموعه زحمات خانواده بزرگ مدرسه‌سازی افزود: رهبر معظم انقلاب «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی»، و «توانایی و قوام فرهنگی» را 3 رکن اقتدار ملی برشمردند و لازمه حفظ اقتدار ملی را نگاه جامع و صحیح به این 3 رکن و حضور مدیران قوی، فعال و خسته‌نشو دانستند و تاکید کردند: در هر عرصه‌ای که مدیریت‌های خستگی‌ناپذیر، فعال و پرنشاط را داشتیم، کارها پیشرفت کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، مساله اقتدار نظام اسلامی را از موضوعات مهمی دانست که در آموزه‌های اسلام به آن توجه شده است و تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای قرآن کریم، اقتدار حقیقی تنها از مسیر الهی به دست می‌آید و خداوند، خاستگاه اقتدار معرفی شده است. قرآن کریم مملو از همه نیکی‌ها، زیبایی‌ها، دانایی‌ها، روشنایی‌ها و فضایل انسانی است. اگر تعالیم قرآن و فرهنگ برآمده از اندیشه‌های قرآنی نبود، جامعه بشری، قرن‌ها قبل در باتلاق نادانی و جهل و بی‌عدالتی و تاریکی فرو رفته و به انحطاط گراییده بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به طرح برنامه‌ریزی‌شده موازی با برنامه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی با توهین به قرآن کریم، بیان کرد: چنین اقدامات موهن و سبک‌سرانه‌ای از ضعف منطق و فقر فکری آنان در مقابل مکتب قرآن و عصبانیت گردانندگان و حامیان از موج گرایش به اسلام رحمت‌ للعالمین حکایت دارد. ترس و وحشت غرب از اسلام‌گرایی و برافراشته شدن پرچم ایمان به خدای متعال و آیات قرآن چیزی جز عجز و ناتوانی لشکر کفار را نمایش نداد.

این مقام مسئول اذعان داشت: جامعه تعلیم و تربیت، مصمم در میدان است و با دوچندان کردن فعالیت‌های تربیتی خود در قالب پیوست فرهنگی مدارس برگرفته از آموزه‌ها و رهنمودهای ارزشمند و نمادهای قرآنی از همگان می‌خواهد که بیش از گذشته به تدبر و فهم و ترویج قرآن اهتمام ورزند و به همه بدخواهان قرآن و اسلام بفهمانند که هر اهانتی به کتاب محبوب و مقدس مسلمانان، اثر عکس خواهد داشت و همه آزادی‌خواهان جهان را در دفاع از حریم و ساحت قرآن کریم مصمم‌تر خواهد کرد.

خان‌محمدی، توسعه نهضت مدرسه‌سازی در دوره مدیریت جدید را با رویکرد تقویت هویت برآمده از معارف انسان‌ساز قرآن کریم توصیف کرد و افزود: تحویل بیش از 15 هزار کلاس درس در طول 9 ماه، اقتدارآفرینی حاصل از تربیت قرآنی متخصصان جوان ایرانی به نمایش گذاشته است. ضمن تشکر از همه کسانی که در این اتفاق ملی نقش‌آفرینی نموده‌اند، انتظار داریم در پیوست فرهنگی مدارس از رهنمودهای ارزشمند قرآن و نمادهای قرآنی بهره برده شود، کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های آموزشی و تربیتی قرآنی مزین شود و سردرب‌های مدارس با الگو های متاثر از هویت ایرانی - اسلامی دروازه‌های قرآن، آذین‌بندی شود.

وی از مدیران کل نوسازی مدارس سراسر کشور، مدیران و معاونین ستادی خواست تلاش کنند تا مدارس تحویلی با آمادگی کامل در شروع سال تحصیلی از دانش‌آموزان و معلمان عزیز استقبال کنند.

خان‌محمدی در پایان تاکید کرد: بنده و همکارانم در خانواده بزرگ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جامعه خیرین مدرسه‌ساز، این عمل ناهنجار را که به بهانه آزادی بیان صورت می‌پذیرد و احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است، شدیداً محکوم کرده و از بزرگان جامعه تعلیم و تربیت و علمای جهان اسلام خواستاریم با تحکیم و تقویت آموزه‌های ناب قرآنی، موجبات ندامت و سرخوردگی عوامل این اقدامات را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار