آیت الله العظمی مکارم شیرازی‌ تاکید کرد:

ضرورت دقت در تالیف کتاب‌های درسی و توجه به دانش‌آموزان نخبه روستایی‌

معلمی عبادت است قدر این عبادت را بدانید

تهران (پانا) - ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رضامراد صحرایی با ایشان، پس از ارائه گزارش فعالیت‌های آموزش و پرورش توسط وزیر، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت بیان داشتند‌ تالیف کتاب‌های درسی، توجه به دانش‌آموزان نخبه روستایی، شناسایی، پرورش و تربیت آن‌ها، مسایل رفاهی معلمان و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان از مسائل پراهمیت ‌آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت دقت در تالیف کتاب‌های درسی و توجه به دانش‌آموزان نخبه روستایی‌

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رضامراد صحرایی با ایشان، پس از ارائه گزارش فعالیت‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش توسط وزیر، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت،بیان داشتند: دقت بر تالیف کتاب های درسی، توجه به دانش آموزان نخبه روستایی، شناسایی، پرورش و تربیت آنها، مسایل رفاهی معلمان و مهارت آموزی دانش آموزان از مسائل پر اهمیت آموزش و پرورش است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، خطاب به وزیر آموزش وپرورش، فرمود: از گزارش خوب شما متشکرم شما واقعا نسبت به مسایل آموزش و پرورش ورود دارید، کاستی‌ها و پیروزی‌ها را می‌دانید در فکر رفع مشکلات و مخصوصا طبقات محروم را اهمیت قائل هستید.

معظم له با بیان خاطره‌ای از شهید بهشتی در تأسیس مدرسۀ دین و دانش قم افزودند: آیت الله بهشتی معتقد بود که اگر بخواهیم تحولی در کشور ایجاد کنیم، باید بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری نماییم؛ به همین دلیل مدرسه دین و دانش قم را تأسیس کرد و از من هم درخواست کرد که به عنوان معلم در آن تدریس کنم. با این ابتکار ایشان افراد موفقی از آن مدرسه به جامعه معرفی شدند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به تدوین محتوای کتب درسی اشاره کرده و افزودند: محتوای کتاب‌های درسی نقش بسزایی در شکل‌گیری اندیشه و رفتار دانش آموزان دارد. باید مراقب بود که افراد نفوذی نتوانند افکار و عقایدشان را در کتاب‌های درسی وارد کنند. البته نفوذ دشمنان گاهی به صورت بسیار نرم و آهسته است که لازم است برای مقابلۀ با آن، برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت پذیرد.

معظم له با اشاره به اینکه سرمایه انسانی در هر جامعه‌ای مهم و نقش‌آفرین است، افزودند: نظام آموزشی وظیفه دارد تا نخبگان علمی کشور که در شهرها و روستاهای دورافتاده است را شناسایی کرده و وسایل تحصیل و پرورش علمی آن‌ها را بیش از پیش فراهم کند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه فرمودند: در دوران تاریک قرون وسطا، کشیشان مسیحی بسیاری از دانشمندان علوم طبیعی را به دلیل مخالفت با کلیسا مجبور به توبه می کردند و یا از دم تیغ می گذراندند، اما در مدارس دینی ما در کنار دروس حوزوی، دروس علوم طبیعی مانند پزشکی، نجوم، ریاضیات و دیگر علوم تدریس می شد و دانشمندانی همچون شیخ بهایی که فقیهی جامع الشرایط بود، در علم نجوم و ریاضی نیز سرآمد روزگار خود می‌‌گردد.

معظم له مهارت آموزی را مسأله‌ای مهم خوانده و تأکید کردند: هر سال هزاران نفر از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند در حالی که با هیچ مهارت و فنی آشنا نیستند. باید در کنار دروس تئوری در مدارس و دانشگاه ها، مهارت های مناسب نیز آموزش داده شود تا پس از ورود به جامعه، فرد فعال و مؤثری برای اجتماع باشند.

این مرجع عالیقدردر پایان افزود: معلمی عبادت است، قدر این عبادت را بدانید ما هم دعا میکنیم در این عبادت موفق باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار