وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت‌الله نوری همدانی مطرح کرد:

شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه در آزمون استخدامی

آیت‌الله نوری همدانی: باید در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری فراوان شود تا بتوانید در امر تعلیم و تربیت موفق باشید

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳ هزار نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه در آزمون استخدامی

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، با بیان اینکه مهارت‌افزایی از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی، بر اساس نیازهای هر منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش‌وپرورش ۲۰۰ هزار معلم نیاز داشت که برای جبران کمبود معلم امسال ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت این دانشگاه کمبود معلم در کشور برطرف خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه با حضور نیروهای جهادی وطلاب در مدارس برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان دنبال می‌شود افزود: در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳ هزار نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: ۵ هزار نفر از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار کشور به‌عنوان زیارت اولی به شهر مقدس قم اعزام شدند که این امر در راستای توجه به‌بعد تربیتی و معنوی دانش‌آموزان بوده است.

آیت الله نوری همدانی هم در این دیدار با بیان اینکه کار تعلیم و تربیت مهم‌ترین کار انسان و شغل معلمان، شریف‌ترین شغل است، تصریح کرد: باید در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری فراوان شود تا بتوانید در امر تعلیم و تربیت موفق باشید.

ایشان با بیان جمله حضرت امام خمینی( ره) که فرمودند، معلمی کار انبیاست، فرمود: خداوند باری‌تعالی، انسان ها را یکسان نیافریده اند، فطرت های متفاوت وجود دارد که هیچگاه ۲ انسان حتی در یک خانواده شبیه هم نیستند.

مرجع عالیقدر شیعه ادامه داد: مسئولان نظام تعلیم و تربیت، در ابتدا باید، فطرت انسان ها را بشناسند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طبق روایات، مربیان باید، ابتدا به خودسازی بپردازند، اظهار داشت: درک استعداد، ذوق، شخصیت و روحیات کودکان و نوجوانان مشکل است و یک نفر را خوب تربیت کردن، امری مشکل و دقیق و بسیار با فضیلت است.

مرجع عالیقدر شیعه با تقدیر از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش، تصریح کرد: زحمت های شما بسیار است و اجر الهی شما نیز ویژه خواهد بود.

ایشان با بیان کلام حضرت امیر المومنین به فرماندارانشان، خاطرنشان کرد: مولا امیرالمومنین( ع) می فرمایند: پُست و مقام تو وسیله امرار معاش تو نیست یک امانت است، مراقب باش خیانت نکنید و میلیون ها انسان تک تک یک امانت هستند در دستان شما معلمان.

آیت الله نوری همدانی با آرزوی موفقیت برای مسئولان نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: با عنایت خدا، ان شاالله افرادی تربیت کنید که نمونه باشند و یادگاری های خوبی در تعلیم و تربیت در کارنامه اعمال شما ثبت شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار