مدیر آموزش و پرورش منطقه۳ تهران:

جهاد ما، تبیین اهداف پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۳ تهران گفت پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است و جهاد، تبیین اهداف آن برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جهاد ما، تبیین اهداف پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان است

سیدرضا میرزاده، مدیر آموزش و پروش منطقه ۳ تهران در گفت و گو با پانا و در خصوص اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل عنوان کرد: سایه انداختن فناوری های نوین بر همه ساحت های زندگی بشری و به تبع آن تغییر سبک زندگی انسان‌ها، یکی از اثرات مخرب رشد روزافزون فضای مجازی است که موثرترین راه مقابله با آن استفاده از پدافند غیرعامل است.

وی افزود: پدافند غیرعامل از جمله مهمترین عوامل اقتدار و توفیق کشورها در حفظ و بسط امنیت ملی و در عین حال یکی از ساده‌ ترین، کم هزینه‌ ترین و صلح‌ آمیزترین روش‌های دفاع یک کشور، مقابل دشمنان خود است و این مهم زمینه ساز توسعه پایدار و عامل مهم برای دستیابی به رفاه همه جانبه محسوب می شود.

میرزاده با بیان این مطلب که بی گمان شناسایی نقاط آسیب پذیر و مقاوم سازی زیرساخت‌های عمومی و اختصاصی کشور و فرهنگ سازی در راستای نحوه مواجهه با شرایط بحرانی ارتقا امنیت ملی را فراهم خواهد کرد، افزود: همه ما در تحقق اهداف پدافند غیرعامل مسئولیم و تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری را در این راستا بر عهده بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران در پایان بیان کرد: از تمامی همکاران فرهیخته فرهنگی می خواهم با تربیت انسان‌هایی بصیر، متخصص، متدین و مسئولیت پذیر، دین خود را به عنوان سربازان نظام جهموری اسلامی ایران و سربازان ولایت، ادا کرده و در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل گام بردارند.

گفتنی است در راستای تبیین جایگاه پدافند غیرعامل، هفته گذشته دبیرستان رازی برنامه های جامع و کاملی را با حضور برخی از مسئولین کشوری و لشگری برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار