مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران:

قطرات خون شهدا در ۸ سال دفاع، ضامن پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان است

تهران (پانا) - مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار، شجاعت و مقاومت و منش شهدای گرانقدار انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند، قطرات خون شهدا در ۸ سال دفاع را ضامن پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان انقلاب عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قطرات خون شهدا در ۸ سال دفاع، ضامن پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان است

دومین یادواره شهدای دانش‌آموز شهر تهران با عنوان از مدرسه تا آسمان با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سردار حسن حسن‌زاده؛ فرمانده سپاه همیشه پیروز محمد رسول الله، سید‌ احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، به پاس قدردانی از معلمان شهید غزه و در راستای ادای دین به خانواده معزز شهدا و ترویج و انتقال فرهنگ شهادت به نو معلمان کشور، در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران ضمن خیر مقدم به خانواده معزز شهدا با بیان اینکه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار، شجاعت و مقاومت و منش شهدای گرانقدر، انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند، اظهار داشت: «بسیار خرسندم که امروز توفیق پیدا کردم در دومین یادواره شهدا در خدمت نو معلمان و خانواده معزز شهدا باشم. جامعه فرهنگیان جامعه خاص و مرجعیت اسلامی است ما در دوران پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی در راستای اعتلای آرمان‌های دفاع مقدس ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز را به انقلاب اسلامی تقدیم کردیم.»

وی ادامه داد: «جامعه فرهنگیان از هیچ تلاشی برای قدردانی از خانواده شهدا فرو گذار نبودند، بلکه پایه سعی و تلاش خود را در آشنایی دانش آموزان با آرمان های شهدای دفاع مقدس قرار دادند. امروز نقطه عطف ما در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. معلمان در دوران ۸ سال دفاع مقدس سنگر علم و دانش را با دفاع از کیان کشور پیوند زدند. معلمان در دوران ۸ سال دفاع مقدس با تعامل با یکدیگر به نوبت در جنگ و جبهه حاضر می شدند و علاوه بر دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی در همان محیط به دانش آموزان درس می آموختند و کلاس‌های بسیاری در پشت خاکریزها تشکیل شد، به گونه‌ای که آن‌ها در کنار حضور در جبهه به وظیفه خود در تعلیم دانش آموزان می پرداختند و در این مسیر جامعه فرهنگیان، ۳۶ هزار دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و از این تعداد دانش‌آموز شهید، ۵ هزار دانش‌آموز سهم آموزش و پرورش شهر تهران بوده است.»

کریمیان با اذعان بر تفاوت درس معلمان امروز با دیروز خاطرنشان کرد: «معلمان امروز در طول تاریخ با تعداد دانش آموزان و کلاس مشخص، محتوای آموزش انقلاب را به آنان ارائه می‌دهند، اما معلمان شهید درس از خود گذشتگی و ایثار را به همه ما آموختند و ما امروز شامل ثمر این درس ها هستیم. امروز اگر مقاومت پای اعتقاد راستین خود ایستادگی کرده است و اگر مردم فلسطین جانانه با جنایات سخیف رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند، تنها به جهت آرمان شهدای ‌گرانقدر است. معلمان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، درس های خود را برای من و ما رقم زدند معلمان شهید با وصیت نامه های خود درس‌های تربیتی را برای ما یادگار گذاشتند و به راستی که آموزگار راه عشق هستند.»

این مقام مسئول با اذعان بر هدف برگزاری این یادواره شهدا افزود: « این یادواره، دومین یادواره آموزش و پرورش شهر تهران در طول دو سال و ذیل یادواره پیشین شهدای معلم است و هدف ما از برگزاری این یادواره، انتقال راه و خط مشی شهدا به دانش آموزان است، در این راستا معلمان ما با احداث پلی نسل دیروز را با آرمان های انقلاب اسلامی، حضرت آقا و امام بیش از پیش آشنا کنند و نسبت به تاثیرگذاری این مفاهیم در وجود دانش‌آموزان توجه کنند.»

کریمیان با بیان اینکه من به رسم ادب و وظیفه بر دستان خانواده معزز شهدا بوسه می زنم، گفت: «خانواده شهدا سهم بسزایی در انقلاب اسلامی دارند، از این رو شما معلمان وظیفه دارید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنید. علاوه براین سر تعظیم فرود آوردن در بین خانواده شهدا و ترویج رسم قدردانی و تکریم از خانواده شهدا در بین دانش آموزان از ماموریت‌های اصلی شما در کلاس درس است.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان انقلاب به یمن قطرات خون شهدا در ۸ سال دفاع است، تصریح کرد: «انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان باید سرلوحه کار معلمان باشد. ما در گام دوم انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بایستی فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان موتور محرک برای دانش‌آموزان و نسل جوان زنده کنیم. امروز آموزش و پرورش شهر تهران مهمانان خود را از میان نو معلمان انتخاب کرده است و هدف از آن یادآوری ادای دین آن‌ها در قبال خانواده شهدا است. آن‌ها باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنند؛ چراکه شهدا قهرمانان کشور هستند و ما وظیفه خود می دانیم از آنها یاد کنیم. ان شاءلله این یادواره بتواند ادای دینی برای خانواده شهدای ۸ سال دفاع مقدس باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار