مشاور و نماینده وزیر آموزش‌و‌پرورش در ستاد ملی روایت پیشرفت:

معلم، راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت است

سنندج (پانا) - مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی روایت پیشرفت، رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها دانست و گفت معلم، راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم، راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان؛ فرشته حشمتیان در آیین استانی گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محبوب، آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمی، پیشه انبیای الهی است و همانطور که پیامبران، پیام‌آور خداوند تبارک و تعالی برای آدمیان بودند، معلمان نیز هدفی مشابه و مقدس دارند.

وی رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها دانست و افزود: معلم، راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت است و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می‌کند.

مشاور و نماینده وزیر آموزش‌و‌پرورش در ستاد ملی روایت پیشرفت با اشاره به اینکه معلمان در واقع معمار آینده هستند، بیان کرد: معلمان با علم و آگاهی، زمینه ‌موفقیت‌های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری و اثربخشی جامعه فرهنگیان باید به نحوی باشد که سایر اقشار جامعه از شأن معلمان دفاع کنند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

حشمتیان، آموزش‌ و‌ پرورش را مسئول تربیت نسل آینده و توانمند کردن دانش‌آموزان برای پذیرفتن‌ مسئولیت در آینده برشمرد و یادآور شد: مردم در ارتقای آموزش‌ و‌ پرورش باید نقش‌آفرینی کنند که یکی از کارهای اساسی و اصلی آموزش‌ و‌ پرورش، مردمی‌سازی آن با بهره‌گیری از خانواده‌هاست.

وی به فعالیت ستاد روایت پیشرفت آموزش‌ و‌ پرورش نیز اشاره کرد و گفت: این ستاد ذیل ستاد ملی روایت پیشرفت دولت فعالیت می‌کند.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان نیز در ابتدای این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته مقام شامخ معلم گفت: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس از اهداف برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

وی از اجرای برنامه شناسایی معلمان نمونه در ۴ سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند. ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه یافته و ۵۱ نفر نیز موفق به راه‌یابی به مرحله استانی شدند.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان به برگزیده‌شدن معلمان نمونه در سطح کشور و استان پرداخت و گفت: آرمان حسنی از منطقه زیویه به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد و 3 فرهنگی دیگر نیز منتخب استانی برنامه شناسایی معلمان نمونه شدند و ۶ نفر از فرهنگیان کردستان به‌عنوان عوامل نمونه کیفیت‌بخشی در سطح استان معرفی انتخاب شدند.

ناظمی‌جلال در بخش دیگر سخنان خود به رویکرد متفاوت وزارت آموزش‌ و‌ پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه پرداخت و ادامه داد: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متمرکز در همه شهرستان‌ها و مناطق استان، دیدار با مقام معظم رهبری را نقطه عطف برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم مطرح و بیان کرد: تنها چیزی که به یادگار می‌ماند، خاطرات زیبای اخلاق معلمی است.

در پایان برنامه از معلم نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی، پیشکسوتان نمونه فرهنگی، معلمان نمونه جهادگر و نیز 2 مربی افتخارآفرین کردستانی که به همراه تیم والیبال دانش‌آموزان قهرمان جهان شدند، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار