نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز:

آموزش‌و‌پرورش ‌بهترین مکان برای جذب دانش‌آموزان به ‌نماز است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از مهم‌ترین اولویت‌های جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش ‌بهترین مکان برای جذب دانش‌آموزان به ‌نماز است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای اقامه نماز، تفسیر و مهدویت استان با بیان اینکه نماز موضوعی است که همگان باید در ترویج آن تلاش کنیم، گفت: هیچ عبادتی به اندازه نماز تبلیغ ندارد و برگزاری نماز جماعت با برادران اهل تسنن به برکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب کار بسیار بزرگی بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید نماز را در مساجد و ادارات به‌صورت فوری به‌جا بیاوریم تا وقت مردم گرفته نشود، افزود: هر قدر مدت زمان اقامه نمازهای جماعت سریعتر برگزار شود بهتر است و مردم می‌توانند به کارهای روزمره خود برسند.

وی بر لزوم تامین امکانات هنری و ورزشی در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: مسجد و آینده کشور در دست همین بچه‌هاست و باید به فرزندان بها داده شود و آن‌ها را برای حضور در مساجد راغب کنیم.

وی آموزش و پرورش را بهترین مکان برای جذب دانش‌آموزان به فریضه نماز دانست و گفت: مدارس با تشویق دانش آموزان به اقامه نماز و فعال کردن نمازخانه‌ها می‌توانند در گسترش این فریضه نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز به ضرورت پاکیزگی و تمیزی نمازخانه‌های بین راهی نیز اشاره کرد و افزود: پاکیزگی نمازخانه‌های بین راهی باعث رغبت مردم برای اقامه نماز می‌شود تا این فریضه الهی را به موقع بجا بیاورند و دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز در این زمینه باید با تمام توان و نظارت نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی مساجد به هیات‌های عزاداری اجازه اجرای مراسم عزاداری داده نمی‌شود در حالی که یکی از کارکردهای مساجد روضه‌خوانی و برگزاری مراسم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار