امام جمعه تبریز:

نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، نماز جمعه و عاشورا را جزو افتخارات امت اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه و عاشورا جزو افتخارات امت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه نماز جمعه عاشورایی تبریز، اظهار کرد: در حدیث قدسی، خداوند متعال ۱۰ مورد را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان کرده که در بین آن‌ها دو مورد، نماز جمعه و عاشورا معرفی شده است.

وی افزود: در سال جدید قمری، دو عنوان نماز جمعه و عاشورا، تقارن زمانی پیدا کرده‌اند و توجه به این نکته و تلاقی دو ایام الله خالی از لطف نیست، چرا که در روایات، هم روز جمعه و هم روز عاشورا از روزهایی معرفی شده که ظهور امام زمان(عج)، در آن روزها روی می‌دهد.

وی ادامه داد: تقارن زمانی این دو عامل برتری امت اسلام با ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران و روز نماز جمعه موهبت دیگری است. امیدواریم از فضایل نماز جمعه که یک موهبت عظیم الهی و مورد تاکید قرآن مجید بوده و بنای آن توسط امام راحل پایه گذاری شده و از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است، بهره مند باشیم.

آل هاشم با اشاره به حضور خیل عظیمی از مردم تبریز در نماز جمعه عاشورایی تبریز، گفت: به مردم قهرمان تبریز و آذربایجان تبریک می‌گویم. با این‌که اجازه دادیم تا اقامه نماز هیئت‌های عزاداری در مقابل مساجد شهر برپا شود اما امروز مصلی تبریز، مملو از عزاداران اباعبدالله(ع) بوده و امروز روز اباعبدالله حسین(ع) است.

وی در ادامه نیز با اشاره به مصادیق و شرایط امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یک آمر به معروف باید ابتدا از خود شروع کند و بر خود امر به معروف داشته باشد.

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید با نرم خویی انجام گیرد و امر به معروف به معنای دعوا کردن نیست، اظهار کرد: آمر به معروف نباید در مقابل مردم باشد بلکه باید در کنار مردم باشد وگرنه اقدام او کارساز نخواهد بود و حتی نتیجه عکس خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار