رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد:

مولدسازی املاک مازاد، مسئولیت اجتماعی، جلب حمایت و مشارکت‌های بین‌المللی، راه‌حل‌های جبران کمبود فضای آموزشی استان تهران

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مولدسازی املاک مازاد، مسئولیت اجتماعی، جلب حمایت و مشارکت‌های بین‌المللی را راه‌حل‌های جبران کمبود فضای آموزشی در استان تهران اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مولدسازی املاک مازاد، مسئولیت اجتماعی، جلب حمایت و مشارکت‌های بین‌المللی، راه‌حل‌های جبران کمبود فضای آموزشی استان تهران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل و مدیران مناطق شهرستان‌های استان تهران، ضمن تشکر از حضور مدعوین و همکاران آموزش و پرورش گفت: برگزاری این جلسات مشترک موجب شناخت بهتر مسائل و چاره‌جویی برای ارائه بهترین راه‌حل‌ها خواهد بود.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری کارهای نیمه‌تمام و وعده‌ها در جلسه اخیر با کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهوری نیز به دولتمردان توصیه داشته‌اند ۸۰ درصد تمرکز و تلاش صرف کارها و موضوعات باقیمانده و در حال اجرا شود و ۲۰ درصد به شروع طرح‌ها و ایده‌های جدید اختصاص یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در استان تهران با مسائل عدیده‌ای درحوزه فضاهای آموزشی مواجه هستیم، گفت: تلاش مضاعفی برای این منظور در حال انجام است و نمونه آن طرح‌های در دست احداث در شهرستان بهارستان است که بنا داریم با روش‌های جدید ساخت و صنعتی‌سازی در کمترین زمان ممکن ۱۰ فضای آموزشی را تحویل دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۰۹ هزار کلاس درس در کشور نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی است، اظهار داشت: در پیوست یک قانون بودجه، اعتبارات مدرسه‌سازی ۷ هزار میلیارد تومان است در حالی که طبق برآوردها در حال حاضر برای حل مسائل فضای آموزشی ۲۳۸ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که با روند کنونی بسیار زمانبر است.

خان‌محمدی اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه که موجب کاهش درآمدهای دولت شده است و با این اعتبارات نمی‌توان مشکلات را حل کرد، چالش‌هایی را در مدرسه‌سازی به وجود آورده البته می‌بایست اثرات این تحریم‌های ظالمانه در حق آموزش کودکان را از سازمان‌های بین‌المللی و مراجع حقوقی پیگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک راه برای جبران کمبودها، اعتبارات قانون مولدسازی است که از ابتکارات دولت و مصوبه سران قوا به حساب می‌آید و در بخش املاک مازاد آموزش و پرورش، تمام عواید آن صرف مدرسه‌سازی شده و به سقف اعتبارات افزوده می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس تصریح کرد: مدیران آموزش و پرورش با معرفی املاک مازاد کمک کنند تا بتوانیم هر چه زودتر این طرح را اجرایی کنیم و به جریان مدرسه‌سازی سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: این فرصت قانونی 2 ساله است و اولویت، تکمیل پروژه‌های خیرین در همان محل‌هاست و از ویژگی دیگر این قانون، ارزش‌افزایی و ارزشگذاری ملک و بازگشت 100 در صدی و بلافاصله مبالغ مربوط جهت مدرسه‌سازی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به میزان وصول درآمدهای مالیاتی در استان تهران بحث مسئولیت اجتماعی ظرفیت بالقوه خوبی برای مدرسه‌سازی است بر مسئولیت انبوه‌سازان در تامین فضاهای آموزشی در شهرک‌های احداثی تاکید کرد و خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.

وی همچنین با اشاره به تعداد بالای دانش‌آموزان اتباع کشورهای همسایه ابراز کرد: تلاش‌هایی برای جلب حمایت کشورهای دیگر و نهادها، سازمان‌های بین‌المللی و مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در تامین زیرساخت‌های آموزشی انجام شده و اخیرا تفاهمنامه‌ای نیز با کشور قطر منعقد شد.

خان‌محمدی همچنین پیشنهاد داد: برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدارس نیز می‌توان از ظرفیت‌های شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و... استفاده کرد و طرح‌هایی از جمله ساخت، بهره‌برداری و واگذاری(bot) نیز می‌تواند کمک‌کار آموزش و پرورش و مدرسه باشد.

در ابتدای این جلسه مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز گزارشی از وضعیت زیرساخت‌ها و شاخص‌های آموزشی ارائه داده و مدیران آموزش و پرورش مناطق جوادآباد و ملارد و معاون آموزش متوسطه استان چالش‌های استان در خصوص وضعیت فضاها و تجهیزات آموزشی بیان کردند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از سرکار خانم مرادی مدیر آموزش و پرورش جوادآباد، دختر جانباز جنگ تحمیلی و آقای رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش قرچک، برادر شهید تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار