مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

نزدیک ۴هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: نزدیک ۴هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک ۴هزار دانش‌آموز در مدارس استثنائی آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند

مسعود سعادتی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع گفت: معلمی و معلم بودن بدون اخلاص و حس مسیولیت پذیری انجام پذیر نیست و اگر این ویژگی در یک معلم نباشد امکان معلم شدن وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای معلم شدن اولین و مهم ترین گام داشتن باور قلبی نسبت به معلمی و معلم بودن است چرا که معلمین علاوه بر داشتن  مسوولیت تدریس و آموزش دانش آموزان خودشان را در برابر حال روحی دانش آموزان مسئول می‌دانند که این در ذات معلمی و معلم بودن وجود دارد و لذا این حس مسئولیت در مدارس استثنائی نیز که دانش آموزان به توجه مضاعف نیاز  دارند بیشتر دیده می‌شود.

سعادتی اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز استثنائی در استان وجود دارد که این دانش آموزان در شرایط جسمی و ذهنی خاصی در حال تحصیل هستند و لذا بیش از ۷۸ مدرسه و ۴۱ مرکز جامع  استثنائی نیز در استان وجود دارد که جزء بهترین مدارس در سطح کشور می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در خصوص بحث ثبت نام مدارس استثنائی طبق آمار به دست آمده در مجموع ۴۳ درصد ثبت نام وجود داشت که رضایت بخش نیست و باید تلاش کنیم تا این میزان به ۱۰۰ درصد برسد و لذا در خصوص بحث سرویس مدارس استثنائی نیز امسال متأسفانه آمار به آن میزان و حد نصاب مطلوب نرسید که امید است در سال ۱۴۰۳ با کمک وزارت کشور دانش آموزانی که همیشه دغدغه سرویس مدارس دارند دیگر این دغدغه وجود نداشته باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: اسرا بابائی

 

خبرنگار : اسرا بابایی عکاس : فاطمه علیدوخت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار