مستند نقش دانش آموزان انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی در تبریز رونمایی شد

حجت الاسلام آل هاشم: عظمت میهن اسلامی ما امروز در سایه تربیت صحیح دانش آموزان به دست می آید

تبریز ( پانا ) - آیین گرامیداشت 8 آبان روز دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی در تالار معلم تبریز با رونمایی از مستند نقش دانش آموزان انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مستند نقش دانش آموزان انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی در تبریز رونمایی شد

حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در مراسم گرامیداشت 8 آبان روز دانش آموز گفت: « امروز پیام شهیدان پاکدامنی، عزت ،سلامت جسم و روح و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت است و استقبال گسترده دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت نشان دهنده ی انتقال کامل این پیام و این فرهنگ به جامعه تعلیم و تربیت کشور و استان است».

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: «عظمت میهن اسلامی ما امروز در سایه علم و دانش و تربیت صحیح دانش آموزان به دست می آید».

امام جمعه تبریز تصریح کرد: «آن چیزی که نام شهدا را جاودانه کرده بندگی خدا، شناخت و معرفت بود و دانش آموزان باید با کسب معرفت الهی در مسیر بندگی و تعبد گام بردارند».

وی تاکید کرد: « فلسفه شهادت و ایثار گری در اذهان دانش آموزان عزیز و فرزندان این کشور حک شد است و با فطرت آنان عجین گشته است و نهال باشکوه انقلاب اسلامی با خون های پاک شهیدان مستحکم تر خواهد شد».

حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: « شهدایی همچون فمیده، جنگجو و حیدری از پشت همین کلاس های درس بلند شدند و برای حفظ ناموس و کیان خود با دشمنان اسلام و انقلاب به میدان مبارزه رفتند و به جهانیان ثایت کردند اگر از نظر سن کم هستند اما با بصیرت و هوشیاری پشت سر نایب امام زمان در راه تحقق حکومت مهدوی حرکت می کنند».

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به روایتی از امام صادق ( ع) مبنی بر این که " در روز قیامت شفاعت انبیاء ، علما و شهدا است که مورد پذیرش قرار می گیرد، افزود: « شما دانش آموزان وارث هوشیاری، بصیرت، رشادت و ایثار بیش از چندین هزار دانش اموز شهید هستید تا سعادت دنیوی و اخروی را به دست آورید».

وی تاکید داشت: « در دفاع مقدس همه اقشار برای دفاع از کشور با فدای جان ومال حضور داشتند و دانش اموزان طلایه دار این حرکت مقدس بودن و با سن کم با حضور در مدرسه عشق با خدای خود معامله کردن و به دعوت حق لبیک گفتند».

حجت الاسم آل هاشم با اشاره به ماجرای روز 13 آبان گفت: « دانش آموزان در این روز تاریخی در مقابل دانشگاه تهران با رشادت و تیزبینی که از خود در اوایل انقلاب نشان دادند به جهانیان ثابت کردند که جوانان این کشور همیشه بیدار هستند».

وی خاطرنشان شد: «همانگونه که رهبر فرزانه همیشه تاکید کرده اند آمریکا از توطئه ها دست برنداشته است همانگونه که شاهد هستیم یک روز در لبنان و یک روز در عراق و دیگر کشور های منطقه در حال فتنه است که در حال حاضر نیز با فتنه ها به دنبال اهداف خود هستند که هوشیاری در مقابل دشمنان توطئه های آنان را برملا می کند».

گفتنی است در آیین گرامیداشت 8 آبان روز دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی در تالار معلم تبریز از مستند نقش دانش آموزان انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار