معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

حمایت قرارگاه جهادی ازکودکان بازمانده از تحصیل در البرز ضروری است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی و دبیرقرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت حمایت قرارگاه جهادی از کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس این استان ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حمایت قرارگاه جهادی ازکودکان بازمانده از تحصیل در البرز ضروری است

سید محمود حسینی در نهمین جلسه کارگروه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی بیان کرد: آموزش و پرورش استان در راستای اجرای خدمات آموزشی به کودکان در مناطق کم برخوردار در قالب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر نیاز به حضور فعال نیروهای جهادی در قالب کارگروه های هشتگانه دارد.

وی بیان کرد: بانک اطلاعات دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری مدیران و معلمان جهادی در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان البرز تشکیل شده است که تاکنون تعداد زیادی از کودکان بازمانده از تحصیل در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز شناسایی شده است.

وی اشتغال به کار، دوری از مدرسه، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، بیماری کرونا، عدم اجازه والدین به تحصیل دختران، داشتن بیماری های سخت، مشکلات اقتصادی خانواده و عدم اجازه والدین به علت دوری مدرسه را از جمله دلایل مهم کودکان بازمانده از تحصیل در البرز ذکر کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: دراین قرارگاه تلاش می شود از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی مردمی، خیریه ها و غیر دولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی از اهداف تشکیل این قرارگاه است که نیاز به حضور فعال کارگروه ها دارد.

معاون آموزش ابتدایی و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان البرز یادآوری کرد: در هفته گذشته شاهد حضور مراقبان جهادی حوزه سلامت در مدارس کم برخوردار استان البرز نیز بودیم.

حسینی اظهار کرد: دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه‌های عدالت اجتماعی مدنظر نظام جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید با جدیت در البرز که با مشکل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است دنبال شود.

وی در پایان تاکید کرد: در این قرارگاه کارگروه های توانمندسازی و کیفیت بخشی آموزش و پرورش، عمران و آبادانی، ظرفیت شناسی و مردمی سازی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع محور، تولید و توسعه مهارت و رصد و برنامه ریزی منابع انسانی، فعال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار