رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

لازمه گفت‌و‌گو در رابطه با موضوعات مختلف، وجود راه حل‌های کلیدی است

تبریز (پانا) - رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به مهارت‌های سبک زندگی بر داشتن راه حل‌های کلیدی در گفت‌و‌گو ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لازمه گفت‌و‌گو در رابطه با موضوعات مختلف، وجود راه حل‌های کلیدی است

رقیه عیدی در کارگاه تربیت مربی طرح مهارت های سبک زندگی اسلامی-ایرانی و مسئولیت پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده با لحاظ اصول یادگیری مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین افزود: بحث ها و گفت و گویی هایی در مورد موضوعات مختلف میکنیم حتما باید راه حل های کلیدی داشته باشد تا بتوانیم نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی ضمن اشاره به عواملی که می‌تواند تحکیم خانواده را از بین ببرد گفت: این عوامل باید حتما قبل از ازدواج مورد ارزیابی قرار گیرد تا زندگی بعد از ازدواج را بر هم نزند.

عیدی اظهار کرد: زمان آشنایی نیز از عواملی است که در ضربه زدن به تحکیم خانواده نقش دارد چرا که در رابطه با این موضوع دو بحث مهم وجود دارد که اولی بحث تفاوت های فردی و دومی بحث محتوا و فرآیند است که حتما باید به آنها توجه کرد.

وی در رابطه با معیار های خوشبختی ادامه داد: این معیار ها فردی و اجتماعی هستند که باید حتما در هر دو طرف وجود داشته و رعایت شود و لذا اگر می‌خواهیم یک آگاه سازی ایجاد شود حتما باید قبل از هرکاری انگیزه درونی شکل بگیرد.

رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: قبل از ازدواج باید در انتخاب کردن دقت بسیاری کرد و بعد از ازدواج هم باید در رابطه با مهارت ها و راهکار ها دقت و توجه کرد.

وی در رابطه با ویژگی های شخصیتی اذعان کرد: قسمتی از این ویژگی ها ژنتیکی و ارثی و قسمتی محیطی هستند و لذا این ویژگی ها هیچ موقع از طریق حرف زدن عوض نمی‌شوند چرا که تغییر ویژگی های شخصیتی بسیار سخت است.

عیدی گفت: در ارتباط با مسائل شخصیتی هم ویژگی و هم اختلال وجود دارد که باید توجه ویژه ای کرد و لذا برای ویژگی های شخصیتی می‌توان کاری انجام داد اما برای اختلال های شخصیتی کاری نمی توان انجام داد.

رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با مطالبی که در خصوص تاثیر گذاری بر تحکیم خانواده و ویژگی های مشکل ساز در خانواده ارائه شد شاهد نتیجه های بهتری در رابطه با ازدواج و تحکیم خانواده ها باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار