مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

همه ما مدیون معلمان فرهیخته هستیم

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت قلم ادبا، علما و معلمان عزیز از فضلیت ویژه‌ای برخوردار است و معلمان گرامی دارای جایگاه ویژه و خاصی هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۰۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
همه ما مدیون معلمان فرهیخته هستیم

سیدامیر شوشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با نکوداشت مقام معلم ضمن تبریک مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: امیدواریم معلمان گرامی که در جایگاه تعلیم و تربیت هستند، شان خویش را حفظ کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.

وی افزود:کار معلم و تعلیم و تربیت، کار خدایی است و معلمان، ادامه‌دهنده راه انبیا هستند و این توفیق نصیب ما شده که خادم معلمان در اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ضمن تشکر از ریاست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان، مدیرکل نوسازی مدارس، معاونین اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد مقدس و اصحاب رسانه تصریح کرد: پاسداشت هفته مقام معلم به یاد استاد شهید مطهری، استاد فرهیخته‌ای است که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. منافقین خواستند یاد این علما و انسان‌های فرهیخته را از بین ببرند اما این‌چنین نشد و سالیان سال است که به برکت انقلاب اسلامی 12 اردیبهشت به نام روز معلم، نامگذاری شده و سال‌های متوالی است اینگونه مراسم پررنگ‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که ایران عزیز در بالاترین درجات علمی قرار دارد و دشمنان ایران هیچ صدمه‌ای به کشورمان نمی‌توانند وارد کنند، گفت: آموزش و پرورش، یکی از بزرگترین دستگاه‌های آموزشی در استان خراسان رضوی است که با یک‌ونیم میلیون دانش‌آموز و 100 هزار همکار فرهنگی در سال‌های اخیر افتخارات بزرگی را کسب کرده و آموزش و پرورش در موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دولت سیزدهم، نقش به‌سزایی داشته و بسیار اثرگذار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار مهم آموزش و پرورش، استخدام گسترده نیروهای توانا برای امر آموزش است. نیروهای جدید، جوان و توانا هستند که بعد از مرحله گزینش نهایی، بیش از ۱۰ هزار همکار فرهنگی به آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

شوشتری با بیان اینکه برنامه‌های ویژه هفته معلم از ۱۱ اردیبهشت شروع و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و از شان و منزلت مقام معلم تقدیر خواهیم کرد، افزود: در ۱۱ اردیبهشت، نواختن زنگ سپاس را در مدارس خواهیم داشت و در ۱۲ اردیبهشت، تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و ویژه‌برنامه‌های سراسری نکوداشت مقام معلم و دیدار برخی از همکاران فرهیخته فرهنگی با مقام معظم رهبری را خواهیم داشت.

وی گفت: در طرح معلم نمونه که برنامه گسترده‌ای است از معلمان نمونه در سطح مدارس تقدیر و تشکر خواهد شد. معلم نمونه با بررسی جشنواره‌های تدریس و توانمندی معلمان، انتخاب دانش‌آموزان و کمیته ارزیابان انتخاب خواهد شد که ۱۴۷ نفر از مراکز 47 گانه به استان معرفی شدند که از این ۱۴۷ نفر ۹ نفر آن‌ها افراد برجسته‌ای بودند که معیارهای  لازم برای معلم نمونه را داشتند و به وزارت کشور معرفی و در اردوگاه شهید باهنر تهران، بزرگترین رویداد جشنواره تدریس بین معرفی‌شدگان سراسر کشور  و با برگزاری آزمون انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: ۲۰ نفر به عنوان معلم نمونه کشوری و ملی معرفی شدند که از این تعداد، بهرام فرهادی‌مقدم از استان خراسان رضوی به عنوان معلم نمونه کشوری اعلام شد که افتخار بزرگی برای استان خراسان رضوی است.

شوشتری به سوالات اصحاب رسانه در رابطه با ویژه‌برنامه‌های هفته معلم پاسخ داد و از اصحاب رسانه این راویان حق و جهادگران جهاد تبیین، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار