مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

دانش‌آموزان تشکلاتی، یاران ما در مشکلات فرهنگی هستند

مشهد (پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه نشست معاونین پرورشی و تربیت بدنی استان گفت ما معتقدیم با وجود دانش آموزان تشکیلاتی (پیشتازان،بسیج،انجمن اسلامی) آموزش و پرورش در مقابل مشکلات فرهنگی، یاورانی قوی و خلاق دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان تشکلاتی، یاران ما در مشکلات فرهنگی هستند

سید امیر شوشتری ،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و شنیده شدن بوی ماه مهر، آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که با داشتن بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش آموز، از اهمیت بالایی برخوردار است، به دنبال پیشبرد بی نقص «پروژه مهر» است. اما مشکلاتی از قبیل کسری نیروی انسانی، کسری بودجه و همچنین ناآمادگی نیروی آموزشی و پرورشی مدارس از جمله مسائل دغدغه آفرین برای اداره کل استان است که نیازمند تمهیداتی از طرف مسئولین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از عملکردهای صورت گرفته و همچنین تمهیدات تدبر شده، برای به حداقل رساندن مشکلات مهرانه سال تحصیلی جدید سخن گفت و افزود: ما موظف هستیم عملکرد یکپارچه و هماهنگ در سطح استان داشته باشیم. همه رئسا و معاونان نواحی و مناطق باید جلسات پیگیری شروع مدارس در مهر را داشته باشند و الحمدلله امروز هم گردهمایی هم افزایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد که به شدت حائز اهمیت است و موجب آمادگی بیشتر معاونان پرورشی استان برای سال تحصیلی جدید می شود.

شوشتری در ادامه با اشاره به برگزاری «کارگاه های هم افزایی» در این گردهمایی اظهار کرد: قطعا معاونین، در جلساتی از قبیل این گردهمایی ابتکارات و شیوه هایی نوین و توانمندی های یکدیگر را در «کارگاه های هم فکری» به اشتراک می‌گذارند تا بتوانند بهترین رویکرد را در سال تحصیلی جدید ایفا کنند.

وی همچنین ضمن تشریح برخی از اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی گذشته بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته برنامه های پرورشی مهمی از قبیل همایش سی هزار نفره دانش آموزان دختر ، برنامه های اردویی گسترده و پیاده روی اربعین ، زیارت اولی ها، اعتکاف های دانش آموزی در سطح استان برگزار شد که بسیار مفید بود، ولیکن در سال تحصیلی پیش رو با تمهیدات صورت گرفته و جلسات برگزار شده از قبیل این گردهمایی، تحول و تحرک در امور پرورشی و تربیتی استان افزاینده تر خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکلات دانش‌آموزی بیان کرد: پایه و اساس اصلی برگزاری اتفاق های خوب ذکر شده، دانش آموزان عضو تشکلات بودند. و ما معتقدیم با وجود چنین دانش آموزانی آموزش و پرورش در مقابل مشکلات فرهنگی، یاورانی قوی و خلاق دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه هرسال ما مشکلاتی از قبیل کمبود نیروی انسانی برمی‌خوریم می توان آنها را آزمایش یا تقدیر الهی خواند و ما امیدواریم که در آزمایش این سال تحصیلی روسفید و موفق تر از سال های گذشته شویم. خصوصاً در حوزه پرورشی که ما با وجود کمبود نیرو انسانی امیدواریم با تدابیر لازمه این کمبود ها را رفع کنیم.

دانش آموزان خبرنگار: امیر علی مقدم، احدغایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار