مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تمام تمدن ها ونظام های فکری برای حفظ و بقای خود تلاش می‌کنند تا یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهند

تبریز (پانا) - مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر داشتن تلاش و سبک زندگی مشخص تمامی تمدن‌ها و نظام‌های فکری برای بقای خود تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تمام تمدن ها ونظام های فکری برای حفظ و بقای خود تلاش می‌کنند تا یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهند

کارگاه تربیت مربی طرح مهارت های سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مسئولیت پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده با لحاظ اصول یادگیری مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پوررادی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این کارگاه، خداوند، قرآن و انبیا را اصلی ترین معلمین انسان دانست و بر اجرای دقیق و اصولی سند تحول بنیادین تاکید کرد.

تمامی تمدن‌ها و نظام‌های فکری برای بقای خود تلاش می‌کنند تا یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه کنند

در ادامه ی این کارگاه، اختر آذریان، مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اینکه تمام تمدن ها ونظام های فکری برای حفظ و بقای خود تلاش می‌کنند تا یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهند، گفت: وظیفه و مسئولیت مهم ما برای تحقق این مسیر، عمل کردن به این برنامه ها و الگو قرار دادن ائمه در زندگی است.

مشاور باید تحلیل گر مسائل آسیب های اجتماعی باشد

غلامی در خصوص این کارگاه گفت: وضعیت الان جامعه مخصوصا در زمینه آسیب های اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد و لذا فلسفه وجودی این کارگاه مهارت آفرینی است اما در محتوای کتاب های درسی مدارس هیچ اشاره ای به مهارت آفرین نشده و این باعث شده تا خروجی نامطلوبی داشته باشیم.

غلامی در رابطه با مشاورین اظهار کرد: مشاور باید تحلیل گر مسائل آسیب های اجتماعی باشد چرا که باید نگاه مشاور نگاهی تحلیل گر، جامعه شناختی و روان شناختی باشد و لذا باید به ظرفیت های مختلفی که در آموزش پرورش وجود دارد توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و لذا در این خصوص طرح نماد در حال اجرا است.

غلامی افزود: کودک و نوجوان پنج ساعت در مدرسه است و لذا ما باید برای ادامه این نوزده ساعتی که باقی می ماند طرح ها و برنامه هایی داشته باشیم چرا که وظیفه ما پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و دادن اطلاعات درست به دانش‌آموزان و اولیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه از داشته‌هایمان استفاده کافی نمی‌کنیم و بی توجه به آموزه های قرآن و مسائل فطری جهان هستیم و لذا ما باید تاب آوری و کمک گرفتن از بقیه و حتی جرئت پرسش‌گری را به دانش آموزان یاد دهیم و از برنامه ریزی پنهان غافل نشویم چرا که تیزش و برش برنامه ریزی پنهان بیشتر از برش و تیزش برنامه ریزی آشکار آموزش و پرورش است.

آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و خانواده ها از وظایف مهم است

عابدین زاده نیز در ادامه این کارگاه با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط با خانواده دانش‌آموزان گفت: ارتباط نزدیک و صمیمانه با اولیای دانش‌آموزان علاوه بر اینکه باعث درک مشکلات دانش آموزان می‌شود، باعث حل قسمت مهمی از آن مشکل می شود چرا که امروزه وظیفه ما آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و خانواده ها است.

وی ادامه داد: اگر خانواده ها نیز آگاه به آسیب های اجتماعی و مشکلات دانش آموزان باشند و با راهکار هایی برای حل این مسائل آشنا شوند بیشتر مشکلات دانش‌آموزان حل خواهد شد چرا که اگر فرزند از طرف خانواده در مسائل فردی، اجتماعی، روابطی، جسمی و جنسی توجیه نشود باعث به وجود آمدن آسیب های بزرگ تری می شود.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار