مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

کرامت معلم، باید در جامعه حفظ شود

معلمان، رکن اصلی دستگاه تعلیم و تربیت هستند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مقام شامخ معلم در تعلیم و تربیت، روح انسان و همچنین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت، حفظ کرامت معلم در جامعه را بسیار ضروری برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کرامت معلم، باید در جامعه حفظ شود

علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری اداره کل ضمن تقدیر و تشکر از خدمتگذاران دستگاه تعلیم و تربیت و قدردانی از زحمات نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه ما مدیون تلاش‌های بی شائبه معلمان در زندگی خود بوده‌ایم، بنابراین باید با الگوگیری از معلمان خود را در هر عرصه‌ای در راه خدمت قرار دهیم.

وی افزود: ارتقای مقام برای یک خدمتگذار فرقی ندارد چرا که اگر کسی هدفش خدمت به جامعه باشد، پشت میزنشینی برای او اهمیتی ندارد و تنها ترفیع درجه دست او را برای تلاش و سعی بیشتر گشوده‌تر می‌کند. معلمان رکن اصلی دستگاه تعلیم و تربیت هستند و ما باید برای بهبود شرایط فرهنگیان بزرگوار تلاش کنیم. ما برای مجموعه آموزش و پرورش در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه های گوناگونی داریم که باید به وقوع بپیوندند.

علی پوررادی ادامه داد: ارزش یک فرد اگر به پشت میزنشینی باشد، با کناره گیری از مقامات نیز از بین می‌رود بنابراین ارزش هر فردی باید با فعالیت های او شناخته شود. ارزش انسان به ذات او مربوط می‌شود که باید رفتار و اخلاق یک فرد بیانگر فطرت او باشد.

وی افزود: ما خدمتگزاران دستگاه تعلیم و تعلم باید با دلگرمی، عشق، علاقه، محبت و توکل به خداوند متعال کارها و اهداف خود را پیش ببریم. امیدواریم بتوانیم در مهم‌ترین ارگان کشور که با روح انسان ها سر و کار دارد بتوانیم قدم های مثبتی را برداریم. ما شاید نتوانیم درآمد فرهنگیان را افزایش دهیم اما برنامه هایی داریم که از طریق آن بتوانیم قدرت خرید فرهنگیان را افزایش دهیم.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: عزت، احترام و کرامت معلم باید در جامعه ما افزایش یابد و تمامی ارگان ها توجه خود را معطوف به دستگاه آموزش و پرورش کنند و این امر میسر نمی‌شود مگر با کمک همگان، برای معلمان باید شرایطی ایجاد شود تا بتوانند با عشق و افتخار عنوان معلمی را برای خود عنوان کنند، چراکه این شغل کار پروردگار متعال است و معلمین ما کار خدایی انجام می‌دهند.

وی افزود: تلاش ما در بلندمدت بر این است تا بتوانیم بیمارستانی را برای فرهنگیان احداث کنیم، چرا که کلینیک فرهنگیان به تنهایی پاسخگوی تعداد کثیر فرهنگیان استان نیست، بنابراین باید فضایی برای معلمان در نظر گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش در ارتباط با وظایف فرهنگیان نیز اظهار کرد: ما باید با رعایت سلسله مراتب اداری و پایبندی به منشور اخلاقی سازمان، دقت بیشتر در حفظ بیت‌المال و رعایت حق‌الناس در تمامی شئونات اداری و نیروی انسانی، برخورد درست، رعایت حق مراجعین و کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع، مشارکت جهادی در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش و تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و برآورده ساختن انتظارات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، توجه بیشتر به امر مهم جهاد تبیین در اولویت های فرهنگی، سیاسی، تربیتی و آموزشی، استقبال از پیشنهادات که انتقادات و ارائه راهکارهای سازنده تمامی همکاران اعم از شاغلین و بازنشستگان در پیشبرد برنامه های تعالی بخش دستگاه تعلیم و تربیت بتوانیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

دانش‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار