انصاری: مسابقات زیست فناوری کشوری تعطیل نیست

تهران (پانا) - مینا انصاری، رئیس قطب  دانش آموزی زیست فناوری کشوری در گفتگو با پانا با اشاره به برگزاری نخستین مسایقه مجازی زیست فناوری در پیام رسان ملی ایتا برای دانش آموزان در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: مسابقات زیست فناوری کشوری تعطیل نیست

با توجه به تعطیلات اخیر و شروع فعالیتهای مجازی مدارس، قطب کشوری زیست فناوری دانش آموزی مستقر در پژوهشسرای منطقه ده تهران اقدام به تقویت فعالیتهای سایت قطب کشوری و راه اندازی شبکه آموزش مجازی در پیام رسان داخلی نمود. در همین زمینه خبرگزاری پانا مصاحبه ای با مینا انصاری، مدیر قطب دانش آموزی زیست فناوری داشته است که در ادامه می خوانید:

*در این شبکه چه محتوایی در اختیار دانش آموزان علاقمند قرار میگیرد؟

ارائه محتوی های علمی،فیلم های آموزشی، مطالب آموزنده زیست شناسی و زیست فناوری گوشه ای از فعالیتهای این شبکه های مجازی بوده که در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

*آیا قطب زیست فناوری کشوری فعالیت خاصی برای ایام قرنطینه خانگی دانش آموزان مدنظر دارد؟

با توجه به استقبال دانش آموزان و عضویت ۵۰۰ دانش آموز با نظارت اولیا از سراسر کشور در این کانال،جهت ایجاد روحیه نشاط و همچنین روحیه انگیزشی برای مطالعه محتواهای آموزشی، اولین مسابقه مجازی با موضوع در خانه می مانیم با جدولی علمی در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۹ با حضور مجازی ۳۵۰ دانش آموز از سراسر کشور اجرا گردید.

*آیا دومین مسابقه مجازی در راه است؟

بله، با توجه به درخواست و استقبال دانش آموزان دومین مسابقه مجازی زیست فناوری برای دانش آموزان درحال برگزاری است که تاکنون ۶۰۰ دانش آموز از کل کشور در این مسابقه شرکت کرده اند.

*مسابقه شامل چه بخش هایی است و نتایج مرحله دوم چه زمانی اعلام می شود؟

این مسابقه شامل یک جدول تصویری شناسایی تجهیزات آزمایشگاهی و ده سوال تستی در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی با محوریت زیست شناسی و زیست فناوری است. همچنین بزودی منتخبین دومین مسابقه مجازی کشوری زیست فناوری که ویژه آشنایی دانش آموزان با جشنواره علمی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش است، اعلام می گردد و در مکان های مختلف متعاقباً اعلام و از آنها تقدیری شایسته به عمل خواهد آمد.

*مینو سادات آقائی نژاد،خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰ تهران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار