مدیر آموزشگاه آمنه ناحیه یک بهارستان:

تعامل بین دانش‌آموزان و دبیران یکی از ارکان مهم پیشروی‌ در دروس است

بهارستان یک (پانا) ‐ مدیر آموزشگاه آمنه ناحیه یک بهارستان، تعامل بین دانش‌آموزان و دبیران را یکی از ارکان مهم در جهت پیشروی دروس در مدارس‌ دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۶۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تعامل بین دانش‌آموزان و دبیران یکی از ارکان مهم پیشروی‌ در دروس است

آمنه‌ خانمیرزایی، مدیر آموزشگاه آمنه ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا گفت: «‏کمبود امکانات در مدارس نباید مانع انجام وظایف باشند؛ برای رفع مشکلات باید ابتدا آنها را دسته‌بندی کرده و سپس به ترتیب اولویت و با مطرح کردن آنها در جلسات و یافتن بهترین و مناسب‌ترین راه حل، در رفع آنها تلاش کرد.»

خانمیرزایی در رابطه با کاهش استرس دانش‌آموزان تشریح کرد: «‏مهم‌ترین امر برای کاهش استرس دانش‌آموزان، ایجاد فضایی آرام و شاد در مدرسه با کمترین تنش، حل مسائل دانش‌آموزان به طور دقیق و در اسرع وقت، شفاف‌سازی و مطرح کردن مشکلات و همفکری با آنان است؛ همچنین ارجاع‌ دانش‌آموزان به مشاور مدرسه و برقراری ارتباط همدلانه با والدین و دبیران مدرسه از جمله اموری است که می‌توانیم در رویارویی با مشکلات انجام دهیم.»

وی در‌‌‌ خصوص قانونمندی و چارچوب فعالیت‌های دبیران و دانش‌آموزان بیان کرد: «‏ابتدای سال، قوانین مدرسه را به تمامی مسئولان و دانش‌آموزان متذکر بوده‌ایم و هر مسئولی‌ بنا به هر علتی در انجام وظایف محوله کوتاهی کند قطعا به وی تذکراتی داده خواهد شد که مراحل متعددی دارد؛ ابتدا تذکر دوستانه، سپس تذکر به صورت جلسه‌ اختصاصی و در صورت تکرار، تذکر کتبی با ذکر مستندات و در پایان معرفی به قسمت ارزیابی و عملکرد اداره آموزش و پرورش است.»

خانمیرزایی در خصوص کمبود امکانات مدرسه شرح داد: «‏مهم‌ترین کسری‌ها و نواقص مدرسه، هوشمند نبودن کلاس‌هاست، یکی‌ از دغدغه‌های مهم، هوشمندسازی دبیرستان است‌؛ زیرا دانش‌آموزان و دبیران در کلاس‌های درس هوشمند بهتر می‌توا‌نند مطالب را مطرح کرده و تفهیم درست‌تری داشته باشند؛ همچنین تعامل بین‌ دانش‌آموز و دبیر در کلاس‌های هوشمند بیشتر خواهد بود.»

وی با اشاره‌ به تعاملات شورای مدرسه توضیح داد: «در ‏راستای‌ سیاست‌ مدرسه‌‌ محوری‌، تفویض اختیارات‌ به‌ مدارس‌ به‌ منظور توسعه‌‌ مشارکت‌، همکاری‌ و استفاده‌ از تجارب‌ معلمان‌، مربیان‌ و اولیا دانش‌‌آموزان‌ در اداره‌ مدرسه‌، بهبود فرایند تصمیم‌گیری‌، ارتقای‌ کیفی‌ فعالیت‌های آموزشی‌ و پرورشی‌ و اداری‌، تدوین‌ برنامه‌های‌ سالانه‌ مدرسه‌ و هماهنگی‌ امور و‌ نظارت‌ بر فعالیت‌های مربوط است؛ بنابراین در هر یک‌ از مدارس‌، شورایی به‌ نام‌ شورای‌ مدرسه‌ در صدد بررسی مشکلات، تشکیل‌ می‌شود.»

مدیر آموزشگاه آمنه در رابطه با احترام به قوانین مدرسه تاکید کرد: «‏احترام به دوستان و همکلاسی‌ها، دبیران و کادر مدرسه، مطرح کردن مشکلات و همکاری با مسئولین مدرسه، همکاری در جهت رفع مشکلات، هدفگذاری برای آینده شخصی خودتان و تلاش برای رسیدن به اهداف خود است.»

این مدیر مدرسه همچنین ‌‌درباره نقش معلمان در مدرسه گفت: «‏دبیران در مدارس نقشی کلیدی را بر عهده دارند، اگر دانش‌آموزان به طور کامل به دبیران خود اعتماد کنند و بتوانند ارتباط خوبی با آنها داشته باشند، قطعا بسیاری از مشکلات موجود در مدرسه رفع خواهد شد؛ ارتباط صمیمانه دانش آموزان و دبیران محیط امن‌تر و شادا‌بی را ایجاد می کند و اشتیاق دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد؛ همانطور که تجربه ثابت کرده دانش‌آموزان درس دبیرانی را که با آنها ارتباط صمیمیانه دارند با اشتیاق بیشتری می‌خوانند و در آن درس‌ها موفق تر هستند.»

خانمیرزایی در پایان در‌ خصوص برخورد تند و خشونت‌بار با دانش‌آموزان تصریح کرد: «‏ضمن توجه به نظم و امنیت مدرسه، هرگونه برخورد‌ تند و خشونت بار در قبال دانش‌آموزان از جمله امور غیرقانونی و نادرست است و نه تنها بنده، بلکه همکاران نیز حق چنین برخوردی را ندارند.»

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه‌ نجفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار