مدیر آمورش پرورش ناحیه یک بهارستان:

قرآن کریم، عامل ارزنده‌ای برای هدایت انسان‌ها محسوب می‌شود

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش‌‌ و پرورش ناحیه‌ یک بهارستان در محفل انس با قرآن، قرآن کریم را دارنده عامل ویژه و ارزنده‌ای در هدایت انسان‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم، عامل ارزنده‌ای برای هدایت انسان‌ها محسوب می‌شود

محفل انس با قرآن ناحیه یک بهارستان با حضور آیت اصلانی مدیر و مجتبی نقی زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش این ناحیه و مسئولان شهرستانی در دارالقرآن غدیر برپا شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان اذعان کرد: انسان برای رسیدن به کمال و سعادت نهایی که هدف آفرینش است، نیاز به شناخت هدف و آشنایی با مسیر صحیحی دارد که او را به آن هدف برساند و این مسیر چیزی جز اعمال و رفتار فردی و اجتماعی و تلاش های ذهنی و قلبی و فعالیت های بدنی و روانی نیست، زیرا این رفتارها باید به گونه ای تنظیم و جهت داده شود که منجر به کمال نهایی و ابدی انسان شود.

مدیر آموزش‌ پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه گفت: قرآن کریم جایگاه ویژه و ارزنده ای در هدایت انسان ها دارد؛ همچنین، نویسندگان، گویندگان و هنرمندان، باید معارف استخراج شده را دسته بندی کرده با ابزار ادبیات و هنر آنها را در قالب های بیانی و هنری گوناگون بریزند تا قشرهای مختلف مردم از کودکان و خردسالان گرفته تا سالمندان و کهنسالان و اقشار کم سواد و کم معلومات تا نخبه ترین دانشمندان هر کدام به فراخور استعداد و ظرفیت خودشان بتوانند از آنها استفاده کنند.

اصلانی‌ ضمن اشاره به تأثیرات قرآن بر دانش‌آموزان اظهار کرد: افزایش آرامش روحی و روانی، یکی از تاثیرات قرآن بر دانش‌آموزان است و به تعبیرخود قرآن، علاوه بر اینکه این کتاب آسمانی، نور، معرفت، هدایت و راه رستگاری است، شفاعت، رحمت و کلیدی برای اندرز و شفا‌دهنده دل همه انسان ها بوده؛ چنانچه که هرکسی با آن مجالست کند، رستگار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: قرآن کتاب هدایت زندگی بشر است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق پیدا می کند؛ بنابراین باید گفت که این کتاب آسمانی روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انس دانش‌آموزان با قرآن سبب خواهد شد تا تاثیرات تربیتی آموزه‌های دینی و قرآنی در دانش‌آموزان بروز کند و همچنین در پیشبرد اهداف آموزشی نیز، تاثیر بسزایی داشته باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی بیرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار