مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

یادگیری مهارت دفاع از کشور مهم‌ترین هدف کتاب آمادگی دفاعی است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی، یادگیری مهارت دفاع از کشور را مهم‌ترین هدف کتاب آمادگی دفاعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری مهارت دفاع از کشور مهم‌ترین هدف کتاب آمادگی دفاعی است

دوره توانمند‌سازی دبیران درس آمادگی دفاعی به همت حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی و گروه‌های آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان با حضور آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست دوره توانمند‌سازی دبیران درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: درس آمادگی دفاعی همانند سایر دروس تخصصی در رشته‌های مختلف تحصیلی است؛ دانش‌آموزان نیز باید در کنار یادگیری دروس تخصصی به فراگیری دروس و مهارت‌های این کتاب نیز بپردازند تا روش صحیح دفاع از خود و کشور را بیاموزند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در جهان اذعان کرد: موضوعی که امروزه دنیا درگیر آن است جنگ بین فلسطین و اسرائیل است؛ اما چندی پیش شاهد حمله مردم فلسطین به اسرائیل بودیم، مردم فلسطین توانستند بسیار زیرکانه به تکامل خود بپردازند و ۷ هزار موشک بسازند، اما اسرائیل را متوجه این موضوع نکنند؛ پدافند غیرعامل یعنی بتوانیم بدون جلب توجه دشمن به دفاع از خود بپردازیم و در حملات دشمن را غافلگیر کنیم.

اصلانی همچنین در خصوص معنی پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل یعنی بتوانیم بدون جلب توجه سایر کشور‌های همسایه به تکامل خود بپردازیم و با انجام کارهایی که سایرین انتظار آنان را ندارند خود را به تمام مردم جهان ثابت کنیم؛ با این کار نه تنها قدرت خود را ثابت می‌کنیم بلکه به دشمنان خود نیز هشدار می‌دهیم.

وی در پایان سخنان خود در خصوص مهارت‌های دبیران درس آمادگی دفاعی گفت: در نظر داریم پس از برگزاری دوره‌های توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی مسابقاتی بین دبیران و دانش‌آموزان برگزار کنیم تا سطح مهارت‌های آنها را بسنجیم و دانش‌آموزان را تشویق به یادگیری این درس و در پایان هدایایی تقدیم آنان کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار