امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

دینداری، شناخت و معرفت کامل نسبت به خداوند است

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، شناخت و معرفت نسبت به خداوند را دینداری نامید و مهم‌ترین شرط دینداری را ایمان دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دینداری، شناخت و معرفت کامل نسبت به خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد موسوی، امام جمعه بخش گلستان در خطبه نماز جمعه اذعان کرد: دینداری، شناخت و معرفت کامل نسبت به خداوند و عمل به خواسته‌های اوست؛ همچنین شرط اول در این راه اطاعت از فرمان خدا و اطاعت از فرمان رسول خدا که ایمان نام دارد، است.

موسوی در ادامه ضمن اشاره به شروط دینداری، تشریح کرد: اولین شرط دینداری معرفت و شناخت کامل خداوند است که ایمان نامیده می‌شود؛ برخی دینداری و دین‌دانی را مساوی می‌دانند، در اصل دین‌دانی مقدمه و زمینه دینداری است زیرا موجب می‌شود ما نکات دینی را بیاموزیم و پس از کسب اطلاعات لازم در این مورد، به انجام روش‌های دینی در زندگی خود بپردازیم.

وی با اشاره به تفاوت‌های بین اسلام و ایمان توضیح داد: میان اسلام و ایمان تفاوت‌های بسیاری موجود می‌باشد؛ اسلام رنگی ظاهری دارد اما ایمان نقش عمیقی در زندگی ما ایفا می‌کند. با اسلام آوردن خون انسان حفظ می‌شود، ولی پاداش تمام این اعمالات بر اساس ایمان است.

امام جمعه بخش گلستان ضمن اشاره به تمامی مسلمانان ادامه داد: انگیزه ایمان فقط الهی و توحیدی است، کاری انجام بدهید که به آن ایمان داشته باشید، انجام عمل فاقد ایمان موجب گناه می‌شود و هیچ پاداشی در آخرت نخواهد داشت. اگر کسی می‌خواهد در آخرت ثمره‌ای داشته باشد باید اهل ایمان باشد و عمل او نیز با ایمان همراه باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار