روانشناس کودک و نوجوان:
استرس طولانی میتواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانشآموز تأثیر منفی بگذارد
کرح(پانا)-روانشناس کودک و نوجوان در البرز گفت: استرس در آغاز سال تحصیلی؛چالش جدی دانشآموزان و دغدغهای برای والدین ایجاد کرده است که اگر این استرس طولانی باشد میتواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانشآموز تأثیر منفی بگذارد.

با آغاز سال تحصیلی جدید بسیاری از دانشآموزان کشور در کنار شور و شوق بازگشت به مدرسه، با استرس و اضطراب ناشی از تغییرات محیطی و آموزشی روبهرو هستند؛ موضوعی که کارشناسان آموزشی بر مدیریت آن تأکید میکنند.
زهرا کریمی در گفتوگو با پانا عنوان کرد:« در روزهای آغاز بازگشایی مدارس دانشآموزان با چالشهای تازهای همچون تغییر معلم،آشنایی با همکلاسیهای جدید،افزایش حجم درسها و نگرانی از عملکرد تحصیلی روبهرو میشوند؛مسائلی که میتواند باعث استرس و اضطراب در این مقطع شود.»
وی افزود:«مقداری اضطراب در شروع سال تحصیلی طبیعی است اما اگر این استرس طولانی یا شدید باشد،میتواند بر یادگیری و روابط اجتماعی دانشآموز تأثیر منفی بگذارد.همکاری والدین و معلمان در کاهش این اضطراب بسیار مهم است.»
کریمی عنوان کرد:«ما در مدارس سعی کردهایم با جلسات توجیهی،فعالیتهای گروهی و برنامههای شاد آموزشی،فشار روانی دانشآموزان را در هفتههای اول کاهش دهیم.»
این روانشناس اضافه کرد:«ایجاد محیط آموزشی امن،حمایت عاطفی از دانشآموزان، تشویق به فعالیتهای ورزشی و فوقبرنامه و ارائه خدمات مشاورهای از جمله راهکارهای مهم برای کنترل اضطراب در آغاز سال تحصیلی است.»
وی در پایان گفت:« وزارت آموزشوپرورش نیز امسال با تأکید برحضور فعال مشاوران در مدارس و برگزاری کارگاههای مهارتآموزی،برنامههای متنوعی برای کاهش استرس دانشآموزان تدارک دیده است.»
ارسال دیدگاه