فرمانده انتظامی قم: اجرای طرح ناظر 1 برای مبارزه با کشف حجاب

قم (پانا) - فرمانده انتظامی قم از اجرای طرح ناظر 1 برای مبارزه با کشف حجاب در خودروها با کمک بیش از 1500 نفر از عیون و معتمدین نیروی انتظامی در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده انتظامی قم: اجرای طرح ناظر 1 برای مبارزه با کشف حجاب

سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به مثلث، ناجا، دستگاه قضایی و اصحاب رسانه تعامل این سه را عامل موفقیت نیروی انتظامی در قم دانست و اظهار کرد: در 3 ماهه نخست سال جاری در جرمهای مهم و خاص بیش از 11 مورد کاهش داشته ایم که البته بیش از 260 مورد نیز افزایش جرایم سایبری به ثبت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: در طول این مدت 6 قتل نیز داشتیم که همه آنها شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی قم گفت: بیش از 96 درصد کاهش پرونده عنف در سطح استان، مقابله جدی با سرقت با کاهش 9 درصدی، در سر جمع جرایم (سرقت مغازه، منزل، و کیف قاپی، نسبت به سال گذشته ، کاهش 21 درصدی خود کشی، کاهش 8 درصدی شرارت و کاهش 44 درصدی نزاعهای جمعی از مواردی است که پلیس قم در آن به وضعیت مطلوب و خوبی رسیده است.
آقاخانی با اشاره به افزایش جرایم رایانهای: افزایش آن را 300 درصد دانست و گفت: در این جرایم اولویت امروز مبارزه با کلاه برداری و جرایم اقتصادی است.
وی بحث تصادفات رانندگی و سوانح منجر به جرح آن را نگرانی دیگری نیروی انتظامی خواند و بیان کرد: متأسفانه عدم دقت رانندگان در مجموع موجب افزایش این سوانح است.
فرمانده انتظامی قم ضمن اشاره به اینکه در کشفهای پلیسی با موفقیتهای خوبی مواجه بوده¬ایم گفت: در زمینه مواد مخدر نیز نسبت به گذشته،در 3 ماهه اول سال 98 نسبت به سال 97 چهل و یک درصد افزایش کشفیات مواد مخدر ما داشتهایم.
وی گفت: در مسائل اخلاقی هم به حمد الله در همه کیس های مشخص شده کاهش نسبت به سال گذشته داشتهایم که این امر با 6 جرم اخلاقی با کف 27 و سقف 86 درصد بوده که شاهد کاهش بودهایم.
سردار آقاخانی با اشاره به اینکه در تصادفات فوتی وضعیت خوبی نداریم افزود در این راستا نیز مردم نیاز به آموزش و توجیه دارند.
فرمانده انتظامی قم گفت: 3 کار انتظامی مهم در دستور نیروی انتظامی استان قرار گرفته که مهمترین آن طرح ناظر یک با مأموریت مقابله با کشف حجاب در خودروها میباشد.
وی تصریح کرد: این طرح، سراسری است و مراحل و اولویتهای آن دقیقاً مشخص شده است که فرآیند آن با ارسال پیامک به صاحب خودرویی که عمل کشف حجاب در آن انجام شده به جریان می افتد و در سه مرحله به فرد تذکر و در نهایت به مراجع قضایی معرفی می گردد.
وی گفت در این طرح 1500 نفر عیون که بخشی از آنها معتمدین و از خود مردم هستند، رفتار رانندگان و خودروها را در سطح معابر و محله های استان قم رصد و در صورت مشاهده رفتار خلاف قانون مراتب را از طریق نرم افزار به پلیس گزارش و مراحل قانونی بعدی انجام می شود.
فرمانده پلیس قم: مبارزه با بدحجابی، مزاحمتهای خودروهای مدل بالا در بعضی از معابر و مسیرهای قم با حرکات نامتعارف ، و دور دور کردن، عربده کشیدن، لایی کشی، را نیز مرحله بعدی اقدامات پلیس در استان خواند و افزود: محلهای عمده ایجاد این معضلات نیز شناسایی شده و درهفته 3 شب طرح اجرا شده، و خودروهای مجرم توقیف شدهاند که متعاقباً در 3 ماهه دوم سال نیز این طرح با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
سردار آقاخانی گفت: مرحله سوم اقدامات پلیس که در سه ماهه دوم سال برنامه ریزی می¬شود، بحث نظارت و برخورد با صنوف متخلف است از جمله صنوفی که دارای پروانه کسب نیستند که ان شاء الله با همکاری اتحادیه و اصناف این مورد نیز ساماندهی و مرتفع می-شود.
سردار آقاخانی با اشاره به نکاتی برای آموزش مردم گفت: هوشیاری مردم در رابطه با افراد و درخواست های مالی توسط آنان، هوشیاری در برابر کسانی که اطلاعات زندگی شخصی افراد را خواستارند، استفاده از مراکز رسمی دولتی جهت ثبت معاملات، هوشیاری کامل شهروندان در پرداختهای اینترنتی، فرهنگ پارک خودروها در پارکینگها از جمله مواردی است که باید مردم نسبت به آن آگاهی داشته باشند.
فرمانده پلیس قم 19 درصد سرقتهای قم را مختص به موتور سیکلت دانست و تأکید کرد: در طول 3 ماه اول امسال سه هزار کیلوگرم کشفیات مواد مخدر شامل 41 درصد افزایش کشف را شاهد بودیم که این اقدامات منجر به متلاشی شدن 9 باند شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار