درخشش شاعر نیشابوری در سومین جایزه ادبی ریحانه النبی

نشابور (پانا ) - شاعر پیشکسوت نیشابوری با حضور مسئولین درسومین دوره همایش ملی ریحانه النبی استان فارس تقدیرشد.

کد مطلب: ۸۹۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
درخشش شاعر نیشابوری در سومین جایزه ادبی ریحانه النبی

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد:پس از انتشار فراخوان سومین جایزه ادبی ریحانه النبی و استقبال استان‌های مختلف از این فراخوان، ۵۷۰ نفر، ۹۲۰ شعر و ۱۰۰ داستان خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

رمضانعلی بیات گفت: در مرحله غربالگری و گزینش اولیه در نهایت، ۵۵ شعر و ۱۵ داستان به مرحله نهایی راه پیدا کردندکه در بخش ویژه نوجوانان نیز ۱۸۴ اثر دریافت شد که دربرگیرنده ۸ داستان و ۱۷۵ شعر و دلنوشته بود .

وی خاطرنشان کرد: همایش ملی ریحانة النبی شروع یک جریان مبارک است که در آن به رویه شعر آیینی به طور عام و شعر فاطمی به طور خاص راه افتاده است.

بیات یادآورشد: شاعران آثار خود را در سه محور حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی فردی و خانوادگی، حضرت فاطمه زهرا (س) جامعه اسلامی و حضرت فاطمه زهرا (س) معارف دینی ارائه کردند.

وی عنوان کرد: هیات داوران همایش ملی ریحانه النبی علی موسوی گرمارودی، مصطفی رحماندوست، فاطمه راکعی، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، ساعد باقری و غلامرضا کافی سه اثر را برگزیده و چهار اثر را شایسته تقدیر شناخت که خدابخش صفادل شاعر پیشکسوت نیشابوری نیز شایسه تقدیرشد.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: در این مراسم که توسط مرکز اسلامی فاطمیه (س) و در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شدبا حضور رئیس هیأت مؤسس مرکز اسلامی فاطمیه (س)، استاندار فارس، شهردار شیراز، ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات محلی، شاعران، نویسندگان و ادب دوستان حضور داشتنداز شاعران منتخب تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار