معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی:نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین سرمایه سازمان است

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، در جلسه بررسی عملکرد ساماندهی نیروی انسانی، با توجه به داشتن پتانسیل‌های بالا، نیروی انسانی متخصص و کارآمد را مهم‌ترین سرمایه و بهترین منبع سازمان جهت ارتقای کیفی دانست.

کد مطلب: ۸۸۵۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی:نیروی انسانی متخصص مهم‌ترین سرمایه سازمان است

ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه بررسی عملکرد ساماندهی نیروی انسانی بر اهمیت سرمایه‌های انسانی ﺗﺄکید کرد و افزود: کارکنان مهم‌ترین دارایی سازمان به حساب می‌آیند و موفقیت سازمان در گرو اعمال مدیریتی اثربخش بر آنهاست.

وی ادامه داد: اگر سیاست‌های پرسنلی و خط مشی‌های سازمان با حصول اهداف و برنامه‌های استراتژیک آن پیوند تنگاتنگی داشته باشند و به رسیدن به آن اهداف کمک کنند، احتمال موفقیت سازمان بیشتر خواهد شد؛ ضمن اینکه ترغیب همه اعضای سازمان به همکاری با یکدیگر و رساندن آنان به احساس هدف مشترک، مستلزم تلاشی مستمر است.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان اظهار داشت: کارکنان، مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی هستند و سرمایه در کنار اطلاعات به عنوان عوامل اساسی تولید در سازمان‌ها مطـرح می‌شود. تعامل و هماهنگی این عوامل در راستای اهداف سازمان می‌تواند منجر به ارتقای بهره‌وری و کیفیت و عملکرد سازمان‌ها شود.

ماشاءالله پروین در ادامه بیان کرد: برای اصلاح ساختار منابع انسانی لازم است مدیران به نقش منحصر به فرد و بی‌بدیل مدیریت منابع انسانی در اعتلا و سرآمدی سازمانی به‌صورت جدی اعتقاد پیدا کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مباحث در اصلاح ساختار نیروی انسانی، دقت نظر در انتخاب کارشناسان و رهبران واحدهای منابع انسانی از میان افرادی است که واجد شایستگی‌های نگرشی و دانشی حوزه منابع انسانی باشند. در این میان به‌نظر می‌رسد که ماموریت مراکز علمی تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی به سیاست‌گذاری، مدرن‌سازی و راهبری واحدهای منابع انسانی باید ارتقا یابد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه سازمان‌ها است و هرچه این سرمایه از کیفیت مطلوب و بالاتری برخوردار باشد، موفقیت، بقا و ارتقای سازمان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: توجه به بهبود کیفی منابع انسانی در سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا این اقدام منافع دو جانبه‌ای برای سازمان و افراد در پی دارد. تأکید و توجه محض به آموزش‌های تخصصی نمی‌تواند منافع متقابل سازمان و کارکنان را تأمین کند.

ماشاءالله پروین گفت: یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان به سازمان دیگر، دارا بودن نیروی انسانی متعهد است. وجود کارکنان متعهد وجهه سازمان را در اجتماع ارتقا می‌دهد و زمینه رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند. برعکس نیروی انسانی با تعهد اندک، نه تنها خود در جهت نیل به اهداف سازمان حرکت نمی‌کند؛ بلکه در ایجاد فرهنگ بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات سازمان موثر است. ایده‌ای جدید ایجاد نمی‌شود و یا از بین نمی‌رود؛ اگر کسی نسبت به آن تعهد نداشته باشد. پس تعهد واقعی به این مفهوم است که فرد، خود و یا منابع حیاتی خود را برای پرورش ایده جدید به‌کار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ﺗﺄکید کرد: بهبود نگرش‌ها و تعدیل ارزش‌های افراد، می‌تواند تا حدودی در جهت نزدیک کردن منافع سازمان و افراد کمک کند. با توجه به این که هرچه اعضای سازمان، بیشتر ارزش‌های سازمان را بپذیرند و بیشتر خود را متعلق به سازمان بدانند و خود را ملزم به تلاش در نیل به اهداف آن بدانند، احتمال موفقیت آن سازمان بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار