مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد:

پنج مسیر قانونی برای جبران کمبود معلم، استراتژی ساماندهی نیروی انسانی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی استفاده از پنج مسیر قانونی ساماندهی نیروی انسانی برای سالتحصیلی 97 را استراتژی مدیریتی دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی برای حل مشکل کمبود معلم در استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پنج مسیر قانونی برای جبران کمبود معلم، استراتژی ساماندهی نیروی انسانی آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در حاشیه ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری در خصوص توزیع کتب بین دانش آموزان برای سالتحصیلی 97 اذعان داشت: کمبود کتاب به آن صورت وجود ندارد و برخی کتب فنی و حرفه و کار و دانش هنوز از طرف وزارت ارسال نشده است و در صورت وصول سریعا توزیع می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید بازنشستگی 3400 فرهنگی در استان، افزود: مسیر های قانونی را برای جبران این کمبود من جمله استفاده از 1100 ورودی دانشگاه فرهنگیان، تدریس مدیران و معاونین با عنوان بسته حمایتی، استفاده از ظرفیت بازنشستگان امسال و سالهای قبل به مدت 14 ساعت در قالب حق التدریس و اضافه تدریس شاغلین به کار بسته ایم.

وی ادامه داد: بخشی از کمبود معلم را از طریق انتقال حل کرده ایم به این صورت که در مناطقی که نیرو نیاز نبود به مناطق نیازمند انتقال داده شده که 1400 فرهنگی در این راستا جابه جا شده است.

پاشایی در خصوص سوال خبرنگار نسبت به تعداد بازمانده تحصیل در سالتحصیلی امسال، گفت: بازمانده از تحصیل به معنای واقعی استخراج نمی شود و علت این است که برخی از سال های قبلی ممکن است جامانده از تحصیل باشند ولی استان در این خصوص از تمامی ظرفیت های خود برای انسداد مبانی بی سوادی بهره برده است.

وی در ادامه تصریح نمود: طبق بخش نامه ای مدیران نواحی و مناطق نیز نسبت به بکارگیری منابع برای جذب تحصیلی بازمانده ها ملزم شده اند و مصمم هستیم یکی از استان های پیشتاز در کشور نسبت به این موضوع باشیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم میزان سواد استان را بالا ببریم که برابر سرشماری سال 95 نزدیک 85 درصد استان بین سن 10 تا 49 سال باسواد هستند، چاره ای جز جلوگیری از ترک تحصیل، جلوگیری از تکرار پایه و در کنار این ها انسداد مبادی بی سوادی نداریم.

مدرسه‌ غیردولتی ناحیه۴ تبریز، با رای دادگاه منحل شده است

جعفر پاشایی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص موضوع انحلال مدرسه‌ای در ناحیه ۴ تبریز، با تایید صحت این خبر، گفت:دیوان عالی اداری رای مبنی بر انحلال این مدرسه داده و و سر خود این اقدام انجام نگرفته است، بلکه با رای دادگاه و مراجع قضایی این کار انجام گرفته است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: این مدرسه غیردولتی بوده و هماهنگی‌های لازم برای انتقال دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس دیگر انجام گرفته است .

وی تصریح کرد: بنری با متن " قابل توجه اولیای گرامی و دانش‌آموزان عزیز، این مدرسه منحل اعلام می‌شود، اولیاء محترم ضمن دریافت مدارک تحصیلی خود جهت هدایت به سایر مدارس ناحیه اقدام کرده و برای دریافت راهنمایی‌های لازم به کارشناسی مدارس غیردولتی ناحیه 4 تبریز مراجعه کنند" نصب گردیده و آموزش و پرورش به این مدرسه پیش از این و در ماه های گذشته اعلام کرده بود که ثبت نام نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار