فولادوند: مجریان اصلی سند تحول ، مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با حضور اینجانب در جایگاه مدیر کل ، سیاستها و راهبردهایی که در آن نقش داشته اید و برنامه ریزی نموده اید را به قوت ادامه داده ودر تداوم آنها تلاش کنید که در راس آنها اجرایی شدن سند تحول بنیادین می باشد.

کد مطلب: ۸۷۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: مجریان اصلی سند تحول ، مدارس هستند

به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهر تهران، اولین جلسه شورای معاونین و مدیران مناطق نوزده گانه آموزش‌وپرورش شهرتهران با حضور فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرتهران ،عصر روز دوشنبه مورخ 97/9/5 در سالن هنر و الفباء منطقه 11 برگزار شد.

فولادوند ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) یاد و خاطره شهدا و هفته بسیج را گرامی داشته اهمیت این هفته را خاطر نشان کرد.

فولادوند آموزش و پرورش را مروج فرهنگ و اخلاق خواند و گفت : در جامعه اسلامی ما ، آموزش و پرورش مروج فرهنگ و اخلاق بوده و وسیع ترین نهادی است که در راستای تعلیم ،تربیت وپرورش گام بر می دارد و جامعه امروز ما نتیجه تلاش ها و کوشش های معلمان و مدیران و هنر خدمتگزاران تعلیم و تربیت بوده است.

وی افزود : امروز اولویت اصلی مسئولین و بزرگان نظام همان چیزی است که مردم می خواهند ، بنابراین ما باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش دغدغه اصلی مردم باشد و جایگاه آن برای همه تبیین شود تا با خواست و اراده مردم این جایگاه تقویت شود ، در این مورد کارهایی در گذشته انجام گرفته ولیکن در این خصوص بایستی گفتمان سازی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و در جهت ارتقاء همه جانبه آموزش و پرورش تلاش کنیم.

فولادوند به جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور اشاره نمود وگفت : آموزش و پرورش باید توسعه یابد تا کشوری توسعه یافته داشته باشیم و این مهم نیز در توسعه اخلاق نهفته است ، جامعه ای که اخلاق در آن حاکم نباشد با مشکلات فراوانی همچون افزایش ناامنی ، خشونت ،افول همگرایی ،رواج منفت گرایی شخصی ، رقابت های ناسالم ، افول سرمایه های ملی و فرهنگی و....... مواجه خواهد شد، بنابراین ما باید اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار داده و با رعایت اخلاق ، آن را در بین دانش آموزان رواج دهیم ؛ خانواده ها نیز باید بخشی از زمان آموزش های غیر رسمی فرزندان خود را به آموزش اخلاق و توسعه اخلاقی اختصاص دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه فعالیت ها دانسته و خطاب به اعضای شورای معاونین و مدیران مناطق نوزده گانه گفت : با حضور اینجانب در جایگاه مدیر کل ، سیاستها و راهبردهایی که در آن نقش داشته اید و برنامه ریزی نموده اید را به قوت ادامه داده ودر تداوم آنها تلاش کنید که در راس آنها اجرایی شدن سند تحول بنیادین می باشد.

عبدالرضا فولادوند هم چنین ادامه داد: بیش از 70 درصد برنامه ها و فعالیت ها با سند تحول تطبیق دارد و اگر فاصله ای وجود دارد، باید در مناطق برنامه ریزی بر مبنای راهبردهاو سیاست های اجرایی تداوم داشته و تلاش کنیم برنامه های روز مره ما مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و در سال آینده شاهد اجرای 100 درصدی سند باشیم.

وی به شناسایی مشکلات اجرای سند اشاره نمود و رفع مشکلات و عملیاتی نمودن این سند در مدرسه تاکیدکرده و گفت : مجریان اصلی سند تحول مدارس هستند و بایستی با تشکیل جلسات و کارگاهها، توجیه و تبیین مدیران و عوامل مدارس فراهم گردد.

در ادامه این جلسه حدادی معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل ؛ به گفتمان سند تحول و پیگیری آن اشاره نمود و اجرا کردن ساحت های این سند را تحت عنوان 100 مدرسه الگو و تجربه گردانی مدارس فعال و الگو را به سایر مدارس متذکر و ادامه فعالیت ها در زمینه درس پژوهی را با تشخیص و برنامه ریزی مناطق خواستار شد.

دواری سرپرست معاونت سواد آموزی ، به پایان مهلت ثبت نام سواد آموزان در آذرماه جاری اشاره و خواستار فعالیت مناطق در این مورد شد و گزارش کاملی از وضعیت بی سوادی و راه حل های ریشه کنی بی سوادی ارائه نمود.

شایان ذکر است در این جلسه تعدادی از مدیران مناطق و معاونین اداره کل و اعضای جلسه ضمن تبریک انتصاب فولادوند به سمت مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ، نقطه نظرات خود را در مورد مباحث مطروحه بیان نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار