مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

معلم، ماندگارترین واژه در هستی است

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدا یاد و خاطره ۱۲۴ شهید فرهنگی و ۶۲۲ شهید دانش آموز را گرامی داشت و عنوان کرد: معلم، ماندگارترین واژه در هستی است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم، ماندگارترین واژه در هستی است

سید جمال وزیری در نشست خبری با خبرنگاران در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش، با بیان اینکه کار مهم معلم شعله ور کردن انگیزه در وجود دانش آموزان بی انگیزه است، افزود: یک معلم باید علاوه بر نیاز علمی به نیاز های اخلاقی و معنوی آن ها نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر این نکته که معلم باید دانش آموزان را بر مبنای استعداد های ذاتی به شکوفایی رساند، ادامه داد: مدرسه، دالان دانشگاه نیست، بلکه محلی برای کارآفرینی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان واژه معلم را ماندگار ترین واژه در هستی دانست و اظهار کرد: کار اساسی یک معلم تحویل دادن انسان با استعداد به جامعه  و نام معلم، قرین با علم آموزی است.

وزیری با بیان این مطلب که نجات یک دانش آموز در مسیر رشد طبیعی خود، نجات یک جامعه است، گفت: از دیدگاه ما دانش آموزی که در مدرسه رشد می کند، تحول گر یک جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معلم تنها نقش یاددهی را ندارد، تصریح کرد: سیاست اصلی آموزش و پرورش، آموزش علم نافع و رساندن به بلوغ شخصیتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه چالش اصلی مجموعه آموزش و پرورش را فضای تخریبی و فرسوده در غرب بشمرد و اضافه کرد: سعی بر این داریم که نهضت مدرسه سازی را با کمک دولت، مجمع خیران و... در استان راه اندازی کنیم.

وزیری احساس رضایت معلم جهت حضور در کلاس درس را از جمله موضوعاتی جهت آرامش و همدلی بین کارکنان دانست و افزود: مهم ترین دستاورد ها در عملکرد آموزش و پرورش استان در سال اخیر، حفظ آرامش و همدلی، هم افزایی بین کارکنان و انسجام درون سازمانی است.

وی  با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با استخدام نیروی انسانی کارآمد، مشکلی در بحث ساماندهی نیروها نخواهیم داشت، بیان کرد: فرایند سازمان‌دهی نیروها نیز در تابستان سال جاری انجام خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در انتهای سخنان خود با اشاره به برنامه های هفته مقام معلم، گفت: آیین نواختن زنگ سپاس معلم همزمان در سرتاسر کشور با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از معلمان نمونه در استان و شهرستان و دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان با مقام معظم رهبری و خانواده شهدای فرهنگی، از جمله برنامه های این رویداد در استان سمنان است.

لازم به ذکر است که در این نشست در کنار تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه، از نشان ستاد گرامیداشت مقام معلم رونمایی شد.

دانش آموز خبرنگار: کیانا بهرامی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار