بحث هویت در سند تحول بنیادین به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است

یزد ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه متولیان تربیت و آموزش، اهمیت مقوله هویت را به خوبی درک کرده اند، گفت: بحث هویت در سند تحول بنیادین به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۷۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بحث هویت در سند تحول بنیادین به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است

"عباسعلی دانافر" در نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، با اشاره به ویژگی های استان یزد اظهار داشت: یزد از دیرباز در عرصه فرهنگ و ادب شهره بوده و مردم این دیار به سختکوشی شهرت دارند.

وی ضمن خیرمقدم به مهمانانی که از سراسر کشور در این همایش حضور یافته اند، افزود: این همایش فرصت مغتنمی است که با توجه به ابعاد رشد متوازن کودکان و در نظر داشتن فرهنگ غنی ایران اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام نسبت به مقوله هویت ایران اسلامی پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به حضور پررشور کارشناسان و مربیان در این همایش، عنوان کرد: این حضور مایه مباهات استان یزد و یقین دارم با همت و تلاش همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت می توانیم در عرصه نهادینه سازی هویت ایرانی قدم برداریم.

وی با اشاره به استقبال باشکوهی که با ارسال بیش از 2 هزار اثر علمی، فرهنگی و هنری و در مجموع شش محور انجام شد، افزود: امروز دست اندرکاران آموزش و پرورش اهمیت مقوله هویت را به خوبی درک کرده اند و آن را کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می دانند.

دانافر خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 27 مرتبه کلمه هویت تکرار شده و هویت سند ملی ایرانی در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هویت ملی ایرانی در این سند ترکیبی از سه بعد هویت اسلامی، هویت ایرانی و هویت متجددانه است که این ابعاد با هم می توانند شرایط ایجاد وحدت، انسجام و همبستگی ملی را در میان دانش آموزان فراهم آورد که در این میان لایه هویت اسلامی از برجستگی و تاکید بیشتری در این سند برخوردار است.

دانافر افزود: آموزش و پرورش باید با برخورد واقع بینانه برای هر سه لایه فضای مناسبی ایجاد کند و بر اساس سند تحول بنیادین و سیاست ها و برنامه های کلی نظام آموزشی کشور و نیز با توجه به تاثیرگذاری دوره تربیتی پیش دبستانی در شکل گیری هویت کودکان، بستری مناسب در راستای ترویج، تقویت و تعمیق هویت ایران اسلامی در چنین همایش هایی در مسیر هویت یابی کودکان گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار