شورای عالی استان‌ها خواستار در اختیار گرفتن پیش‌نویس بودجه ۹۸ شد

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها به وظیفه نظارتی شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت لازم است سازمان برنامه و بودجه پیش‌نویس بودجه سال ۹۸ را در اختیار شورای عالی استان‌ها نیز قرار دهد.

کد مطلب: ۸۷۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی استان‌ها خواستار در اختیار گرفتن پیش‌نویس بودجه ۹۸ شد

به گزارش ایرنا، مرتضی الویری روز پنجشنبه در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: بر اساس قانون شوراها، سازمان برنامه و بودجه باید یک نسخه از از برنامه‌ها و طرح‌های استان‌ها را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد و شورای عالی استان‌ها نیز نظر و اصلاحیه‌های خود را اعلام کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با توجه به وظیفه نظارتی شورای عالی استان‌ها گفت: پس از گذشت پنج دوره از فعالیت شوراهای اسلامی هنوز این وظیفه عملیاتی نشده است و لازم است کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین گفت: وظیفه آموزش شوراها به عهده شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور و صدا و سیماست که در این زمینه وزارت کشور و صدا و سیما سهل‌انگاری کرده‌اند. از صدا و سیما خواسته شده است که بر اساس یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شورای عالی استان‌ها ،وزارت کشور و صدا و سیما این امر را پیگیری کند.

الویری ادامه داد: همچنین از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز می‌خواهیم درباره ارتقا و توسعه آموزش اعضای شوراها راهبردها و راهکارهای مناسب عملی و علمی را فراهم کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه از حادثه جاده‌ای که برای رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون حقوقی و پارلمانی این سازمان اتفاق افتاد و منجر به درگذشت آنان شد ابراز تاسف کرد و خواستار اصلاح جاده‌های استان گلستان شد.

در این جلسه طرح یک فوریتی دستورالعمل نحوه نظارت بازرسی و ارزیابی شورای عالی استان‌ها، طرح یک فوریتی اساسنامه تیپ مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور و همچنین طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار