برای تامین غذای سالم باید بر فرآیند تولید از مزرعه تا سفره نظارت شود

کاشان (پانا) - مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: ارتقای سلامت جامعه  یک ضرورت است که برای برخورداری از غذای سالم باید بر فرآیند تولید از مزرعه تا سفره نظارت شود، زیرا استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد.

کد مطلب: ۸۶۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برای تامین غذای سالم باید بر فرآیند تولید از مزرعه تا سفره نظارت شود

به گزارش پانا کاشان، وحید مفید در دانشگاه علوم پزشکی این شهر اظهار کرد: استفاده از مواد غذایی نامناسب، از همان ابتدا فلزهای سنگین و سم را وارد بدن انسان می کند و می تواند خطرهایی را برای انسان به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: کارشناسان این سازمان و مرکز سلامت محیط و کار از کارخانه های تولیدی، مرکزهای نگهداری و عرضه مواد غذایی بازدید مستمر دارند اما ایمنی غذا باید از مزرعه تا سفره زیر نظارت باشد و زنجیره نظارتی به طور کامل در کشور اجرا شود.
وی با اشاره به تدوین سند ملی ایمنی غذا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با تدوین و اجرای این سند بر اساس برنامه ریزی ها و در چارچوب قانون، نظارت ها بیشتر و منسجم تر با فرماندهی متمرکز انجام خواهد شد.
مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: اجرای این سند اطمینان را خواهد داد که هر گونه مواد خوراکی که عرضه می شود، به صورت سالم به دست مصرف کننده می رسد و شهروندان باید از مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی فاقد برچسب اصالت، به ویژه محصولات وارداتی خودداری کنند.

مفید افزود: کاشان، قطب تولید گلاب و عرقیجات گیاهی کشور است که اگر به این مهم از سوی دست اندرکاران تولید گلاب و عرقیات گیاهی توجه نشود، اصالت گلاب منطقه کاشان از بین خواهد رفت.

به گزارش پانا کاشان، با دو هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت، بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد که نه 9 هزار و 500 تن محصول و سالانه نزدیک به 15 هزار تن گلاب مرغوب و 2.2 تن اسانس طبیعی در یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 28 واحد صنعتی این شهرستان تولید می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار