نیاز بیمارستانهای کاشان به 1400 تخت تا رسیدن به چشم انداز افق 1404

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای رسیدن به جایگاه تعیین شده در سند چشم انداز افق سال 1404 ، باید یک هزار و 400 تخت به بیمارستانهای این دانشگاه افزوده شود.

کد مطلب: ۶۵۷۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا در کاشان، ابراهیم کوچکی در آیین گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: هم اکنون، بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان یک هزار تخت را شامل می شوند که 110 تخت آن در بیمارستانهای خصوصی می باشد.

وی افزود: با هدف بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان این منطقه، شش طرح عمرانی در این دانشگاه در حال ساخت می باشد که تکمیل آن نیازمند اعبارات دولتی است.

به گفته وی، ساختمان مرکز سلامت روستای ازوار با زیربنای 425 متر مربع با اعتبار پنج میلیارد و 400 میلیون ریال،(540 میلیون تومان) در حال ساخت است که 50 درصد هزینه های آن توسط خانواده مرحوم حاج رضا طالبیان تامین شده و مابقی، در ردیف ابلاغی وزارت خانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مرکز تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) به عنوان مرکز جراحی محدود بانوان با هزینه ای بالغ بر 42 میلیارد ریال، (چهار میلیارد و 200 میلیون تومان) از دیگر طرح های دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که 40 درصد اعتبارات آن توسط حبیب‌الله گلشن پرداخت شده است.

به گفته وی، این کلینیک، با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع در سه طبقه پاراکلینیک شامل سونوگرافی، ماموگرافی، بیوپسی (بافت برداری)، خدمات رادیولوژِی، سه کلینیک تخصصی، بخش اتاق عمل و بستری با ظرفیت پذیرش 10 تخت می باشد.

وی گفت: ساخت دانشکده پرستاری و مامایی با مساحت 480 متر مربع و با اعتبار 50 میلیارد ریال ( پنج میلیارد تومان) و سالن ورزشی با مساحت یک هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال (یک‌ و نیم میلیارد تومان) از دیگر طرح های دانشگاه علوم پزشکی کاشان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ساختمان معاونت غذا و دارو، با زیر بنای دو هزار و 650 متر مربع و صرف هزینه 30 میلیارد ریال (سه میلیارد تومان) از جمله طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که نیاز اعتباری معادل 10 میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) برای تامین تجهیزات می باشد .

کوچکی تصریح کرد: نود درصد پرونده های الکترونیک سلامت شهروندان تکمیل شده است که با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت و تشکیل پرونده الکترونیک در سامانه سیب انجام می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار