دانش آموزان کاشان، نماز طلب باران خواندند

کاشان ( پانا) - همزمان با سیزدهم آبان، دانش آموزان دبستان دخترانه شاهد امام علی علیه السلام کاشان، نماز طلب باران خواندند.

کد مطلب: ۸۶۸۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشان، نماز طلب باران خواندند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: بنا به آمار هر شهروند کاشانی به طور متوسط در شبانه روز ۲۲۰ لیتر آب برای شرب، بهداشت و سایر امور در منزل مصرف می‌کند در حالی که این رقم در استانداردهای جهانی ۱۱۰ لیتر در شبانه‌روز است.

محمد رضا اسدی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: کارهای خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در سطح شهرستان به خصوص در حوزه‌ دانش‌آموزی انجام شده که صرفه‌جویی ۵ درصدی آب از نتایج آن است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری در پیش است.

مهندس محمدرضا اسدی افزود: کشور ما و منطقه کاشان ما با بحران بی‌آبی و کاهش منابع آب روبرو است. اگر الگوی مصرف شهروندان به شاخص جهانی نزدیک شود به راحتی آب شرب ۳۰ سال آینده ما تضمین می شود.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف آب، با فرهنگ‌سازی مصرف بهینه به خصوص در مقطع کودک و نوجوان و مدارس محقق می‌شود که در این راستا نقش آموزش و پرورش در خصوص مسائل آموزشی و فرهنگی کم‌نظیر و بی‌بدیل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه بزرگ کاشان، سرمایه‌ای عظیم در راستای منبع تأمین آب پایدار برای این منطقه است. این طرح نه تنها در راستای حفاظت‌های زیست‌محیطی منطقه است بلکه منبعی پایدار برای تأمین آب جایگزین کشاورزی، فضای سبز و صنعت محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر فضای سبز ۱۰ هکتاری تصفیه‌خانه فاضلاب نقش موثری در کاهش آلودگی و تلطیف هوا ایفا می‌نماید. اضافه بر پساب ،کود آن برای مصارف کشاورزی و گازهای ناشی از آن برای تولید برق قابل استفاده می‌باشد.

اسدی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در سطح مدارس و با مشارکت دانش آموزان، تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش کاشان نیز امضا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار