گل های متبرک فوق ضریح امام رضا (ع) در رواق غدیر حرم توزیع می شود

خبرگزاری پانا: معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی از توزیع هر روزه ی گل های متبرک فوق ضریح امام هشتم (ع) در رواق غدیر خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی ، ممتاز با اشاره به نمایش بخشی از فرآیند تهیه گل‌های متبرك فوق ضریح، بیان کرد: گل‌های فوق ضریح حرم مطهر رضوی هر روزه تعویض شده و روزانه بالغ بر 400 شاخه گل برای گلدان‌های فوق ضریح استفاده می‌شود.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح كرد: این گل‌ها در مراسمی معنوی و ویژه توسط خادمان طرح شمیم رضوان و طی فرآیندی در دستگاه‌های مخصوص آماده‌سازی و خشك شده و با رعایت اصول بهداشتی بسته بندی می‌شوند.

وی با اعلام اینكه روزانه 800 بسته متبرك تهیه می‌شود، افزود: این طرح از حدود هفت سال پیش آغاز شده و قبل از آن تهیه و توزیع گل‌های فوق ضریح حرم مطهر به صورت متبرك به شكل‌های دیگری در بین زائران صورت می‌گرفت.

ممتاز خاطرنشان كرد: این بسته‌ها كه به همراه ادعیه و نبات متبرك بسته‌بندی می‌شود، همه روزه بعد از نماز صبح در رواق غدیر حرم مطهر رضوی به زائران حضرت رضا(ع) اهداء می‌شود.

وی در پایان در خصوص تأمین گل‌های مورد استفاده برای تزئین گلدا‌ن‌های فوق ضریح حرم حضرت رضا(ع)، گفت: بخشی از گل‌های فوق ضریح توسط مؤسسه باغات آستان قدس رضوی و بخش دیگر توسط تولید‌كنندگان گل و گیاه به صورت نذری تأمین می‌شود كه از نذورات گل و گیاه آنها در ایام مختلف برای تزئین فضای سبز حرم مطهر رضوی نیز استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار