آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه‌های نمازعید قربان دماوند:

عید قربان بدرقه حج و بندگی در درگاه ذات اقدس الهی است

دماوند(پانا)-آیت الله عبدالله جوادی آملی در خطبه‌های عید قربان در دماوند، گفت: عید قربان بدرقه حج و بندگی در درگاه ذات اقدس اله است،همانطور که عید فطر بدرقه ماه رمضان و جشن بندگی در درگاه معبود است.

کد مطلب: ۸۴۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان بدرقه حج و بندگی در درگاه ذات اقدس الهی است


در این مراسم روحانی ، آیت الله عبدالله جوادی آملی اظهار کرد: عید قربان همچون عید سعید فطر از برجسته‌ترین اعیاد مسلمانان است،و عید فطر بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید قربان بدرقه احیا و حج تمتع میباشدو زمانی که بنده عبادتش را انجام داد و به پیشگاه مولایش نزدیک شد، جشن می‌گیرد.
این مرجع عالی تقلید افزود: ذات اقدس الهی در آفرینش به هدف اصلی خویش رسیده که آن هدف حرکت همه موجودات در راه مستقیم است و هیچ موجودی به بیراهه نرفته، چرا که وقتی که تسبیح خداوند را انجام می‌دهد، عیب و نقص خود را رفع شده می‌بیند و موجودات دیگر مانند بشر نیستند که گاهی در خانه یکی را بزند و گاهی در خانه دیگری.
آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: هدف اصلی خلقت تکوین است و همه در راه‌اند، البته عده‌ای در نظام تشریع معصیت می‌کنند و بااین‌حال همین‌ها در نظام تکوین مطیع هستندو ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به این دنیا آمده و از دنیا می‌رویم، ولی اینکه چطور و به کجا برویم به اختیار خود ما است و این طور نیست که بتوانیم بمانیم.

/خبرنگار:افسانه علی طاوسی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار