معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز کشور

تهران (پانا)‌ - معاون آموزشی وزارت بهداشت از تصویب آیین‌نامه بورس دستیاری برای جذب دستیاران در رشته‌های خاص در مناطق محروم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز کشور

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، از تدبیر وزارت بهداشت برای جذب دستیاران در رشته های مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: در آزمون های سال گذشته در برخی از رشته های تخصصی همچون طب اورژانس، بیهوشی و طب اطفال داوطلبین کمتری تمایل به حضور داشتند و بعضا صندلی این رشته ها خالی بود. در سال گذشته، تمهیداتی انجام شد که تا حدودی این ظرفیت ها پر شوند.

وی افزود: امسال با تصویب آیین نامه بورس بر اساس اعلام نیاز دانشگاه ها در چند رشته تخصصی که مورد نیاز کشور هستند سهمیه بورس خواهیم داشت. این سهمیه علاوه بر سهمیه آزاد به صورت بورس اعلام خواهد شد تا در مناطق محروم و در رشته هایی که متقاضی کمتری دارند، بتوانیم دستیار جذب کنیم.

باقری فرد، سپس به جزئیات بورس اشاره کرد و گفت: مبلغ بورس به گونه ای است تا برای دستیاران خصوصا آنهایی که به صورت بومی جذب می شوند، ایجاد انگیزه کند. به عبارت دیگر دستیاران بورس، حداقل یک حقوق پزشک عمومی را نیز علاوه بر حقوق دستیاری دریافت خواهند کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امیدواریم که با تغییراتی که در برنامه دستیاری ایجاد کردیم (افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری) باعث شود که امسال تعداد بیشتری از دستیاران را پذیرش کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، تاکید کرد: در رشته های مورد نیاز در دانشگاه های خاص و در مناطق محروم علاوه بر اینکه دستیاران به صورت معمول پذیرش می شوند به صورت بورسیه نیز پذیرش خواهند شد تا هزینه بهتری نسبت به سایر دستیاران دریافت کنند و به نوعی بورسیه دانشگاه ها در استان ها خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار