سخنگوی آموزش و پرورش:

آزمون دبیری 28 اردیبهشت برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش گفت‌ پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در تابستان در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش می‌بینند و برای اول مهر آماده به خدمت می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آزمون دبیری 28 اردیبهشت برگزار می‌شود

‌علی فرهادی ‌درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: در مهر ۱۴۰۲ ، ۲۰۳ هزار کمبود معلم قطعی داشتیم. آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری دیر اعلام شد اما امسال چند تدبیر اندیشیده شده است که یکی از این موارد این است که از معلمان شاغل و بازنشسته به صورت اضافه تدریس بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار معلم ابتدایی در آزمون آموزگاری داریم که برای اول مهر جذب خواهند شد. آزمون دبیری هم ۲۸ اردیبهشت برگزار و تا اواسط خرداد نتایج آن اعلام می‌شود.

وی افزود: خرداد و تیر برای برگزاری کانون‌های ارزیابی فرصت داریم تا شناسایی و اعلام نتیجه نهایی کنیم و در نهایت هم در تیر و مرداد و شهریور در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش دهیم و برای اول مهر به عنوان معلم آماده به خدمت آماده شوند.

سخنگوی آموزش و پرورش تاکید کرد: جذب این تعداد معلم قابل توجه است، همچنین ۱۹ هزار معلم کیفیت‌بخشی را جذب می‌کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را هم خواهیم داشت.

فرهادی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم که بازنشستگی معلمان را تمدید کنیم که پیش‌بینی حدود ۶۷ هزار بازنشسته است که هر چقدر بتوانیم بازنشستگان را نگه می‌داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار