معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک بهارستان:

لباس فرم مدارس از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد فضای آموزشی متناسب با اهداف تربیتی برخوردار است

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت انتخاب و طراحی لباس فرم یکسان در مدارس در راستای ایجاد فضای آموزشی متناسب با اهداف تربیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
لباس فرم مدارس از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد فضای آموزشی متناسب با اهداف تربیتی برخوردار است

مجتبی نقی‌زاده در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان که با حضور امید بزمی (کارشناس‌مسئول انجمن اولیا و مربیان) در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد در خصوص لباس‌های فرم مدارس اظهار کرد: لباس‌های فرم مدارس با توجه به وضعیت مالی متفاوت در میان خانواده‌ها باید یکسان و با قیمت مناسب عرضه شود تا قشر ضعیف جامعه نیز توانایی تهیه آن را داشته باشد. همچنین طراحی و کیفیت پارچه، نقش مهمی در فرم مدارس ایجاد می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در رابطه با نحوه طراحی لباس فرم مدارس افزود: لباس فرم مدارس علاوه بر کیفیت باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان از ویژگی‌های آن راضی باشند و جذب آن شوند. گاهی اوقات شرایطی به وجود می‌آید که دانش‌آموزان از رشته‌ انتخابی خود صَرف نظر می‌کنند و رشته دیگری را انتخاب می‌کنند، مدیران مدارس باید هماهنگی‌های لازم برای این مسئله را با خیاط انجام دهند.

نقی‌زاده ضمن اشاره به تصمیم نهایی اتحادیه عنوان کرد: باید از تمامی فعالیت‌های خیاط‌ها یک جمع‌بندی مفید شود که مورد رضایت اولیا و مدیران نیز باشد و به اتحادیه ارجاع شود. تصمیم‌گیرنده نهایی، اتحادیه است که مشخص می‌کند در هر خیاطی چند فرم با توجه به ظرفیت چرخ‌های خیاطی و لوازم ایجاد می‌شود و این تصمیم نهایی در نهایت به مدیران مدارس اطلاع داده می‌شود.

وی اذعان کرد: لباس‌های فرم مدرسه، نقش بسیار مهمی در ایجاد جوّی مطلوب و مناسب برای محیط آموزشی دارند. لباس‌های فرم مدارس از جنبه‌های متفاوتی از جمله افزایش انضباط و هویت مدرسه، تقویت احساس انتساب به جامعه مدرسه و ایجاد یک ظاهر موحد و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان قابل بررسی هستند. بنابراین انتخاب و حفظ کیفیت لباس‌های فرم مدرسه برای ایجاد یک فضای آموزشی موثر و متناسب با اهداف آموزشی و تربیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک بهارستان افزود: در تلاش هستیم که از دغدغه‌های اولیا و دانش‌آموزان در این زمینه و سایر زمینه‌های مربوطه کاسته شود و مشکلات جزئی از این قبیل به وجود نیاید. همچنین انتظار همکاری از جانب مدیران و مسئولین و حتی دانش‌آموزان در زمینه طراحی مورد نظرشان که متناسب با پوشش اسلامی است را در این زمینه داریم.

خبرنگار : دانش‌آموز: مهسا فرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار