جزئیات تکمیل دفتر مدیریت کلاسی مدارس ابتدایی کشور

تهران (پانا) - معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دفتر مدیریت کلاسی سال تحصیلی 98-97 را به استان‌ها ارسال کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تکمیل دفتر مدیریت کلاسی مدارس ابتدایی کشور

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دفتر مدیریت کلاسی به عنوان‌ یکی از ابزارهای مهم در ثبت اطلاعات از سوی معلم در ارزشیابی کیفی توصیفی، فایل دفتر مدیریت کلاسی برای استفاده در سال تحصیلی 1398-1397 ارسال شده است.

دفتر مدیریت کلاسی باید از سوی ادارات کل استان‌ها، چاپ و در اختیار مدارس قرار گیرد.

در نظام تعلیم و تربیت شایستگی‌محور، ارزشیابی فرایند محور به معنای جمع‌آوری و تحلیل نظام‌دار شواهد، درباره نحوه رسیدن یادگیرنده به هر یک از مراجل شایستگی است. در این نظام معلم با تکیه به مهارت‌های انگیزشی، فراشناختی و نتایج تحلیل نظام‌دار شواهد، بازخورد توصیفی مناسب، برای اصلاح با ارتقای سطح عملکرد هر یک از دانش‌آموزان ارائه می‌کند.

همچنین معلم با تکیه بر نتایج تحلیل تراکمی شواهد موجود در پوشه کار، برای هرکدام از مواد درسی هر دانش‌آموز، توصیف عملکرد یا بازخورد پایانی ارائه و درباره ارتقای دانش‌آموز به پایه‌های بالاتر اظهارنظر می‌کند.

در دفتر مدیریت کلاسی باید اسامی دانش‌آموزان کلاس تک‌پایه و چندپایه، مواد درسی و ساعات کار هفتگی دوره ابتدایی، برنامه درسی هفتگی، برنامه درسی هفتگی ویژه چندپایه، بودجه‌بندی برای تدریس دروس، یادداشت‌های معلم، ثبت غیب‌های دانش‌آموزان، ثبت دیدار با اولیا، جلسات توجیهی برای اولیا و ... به طور دقیق ثبت‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار